۱۳۹۸/۳/۱۹ فناوری اطلاعات

کی بازار- وقتی فایلی را از روی ویندوز پاک می‌کنید، برای همیشه از بین نرفته است؛ بلکه در واقع در Recycle Bin جا خشک می‌کند؛ اگر تصادفاً فایلی را پاک کردید اولین جایی که باید به دنبالش بگردید همینجاست. اما این فایل‌ها همچنان فضای دیسک را خواهند گرفت و به مرور زمان خواهید دید که کمی از ذخیره‌ی دستگاه شما را از آن خود کرده‌اند. شرکت مایکروسافت اکنون با وجود ویندوز 10 خود، یوتیلیتیِ جدیدی را ساخته است که بواسطه‌ی آن، فضای دیسک شما (که البته Recycle Bin را نیز در برمی‌گیرد) مدام خود را تمیز می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه‌ی خالی کردنِ Recycle Bin در ویندوز 10 آن هم به صورت خودکار را خدمتتان آموزش دهیم.

خالی کردن  Recycle Bin دی ویندوز 10 به طور خودکار

اگر ویندوز 10 1809 به پایین دارید، به Settings > System > Storage بروید. سپس کمی به سمت پایین اسکرول کرده و مطمئن شوید سوئیچ Storage Sense روشن باشد. آنوقت زیر سوئیچ روی لینک Change how we free up space automatically کلیک کنید.

 

 

حالا زیر قسمت Storage Sense، انتخاب کنید که هر چند وقت یکبار دوست دارید این یوتیلیتی اجرا شود. شما می‌توانید از Every Day تا Every Month انتخاب کنید و یا تنها زمانی به استفاده از آن رضایت دهید که فضای دیسکتان به شدت کم است. بهتر است به طور کلی آن را روی یک ماه گذاشت اما اگر دستگاهتان گنجایش ذخیره‌ی پایینی دارد بهتر است تعداد دفعاتش را بیشتر کنید.

 

 

زیر بخش Temporary Files، آپشن Delete temporary files that my apps aren’t using را چک کنید. آنوقت زیر منوی دراپ‌داون Recycle Bin تعداد دفعاتی که می‌خواهید سطل آشغالتان پاک شود انتخاب کنید. دستتان در انتخاب باز است: از هر روز تا هر 60 روز یک بار. توجه داشته باشید که گزینه‌ی Never این ویژگی‌ را به طور کلی غیرفعال خواهد کرد.

 

 

ویندوز 10 1903

مایکروسافت در ویندوز 10 نسخه‌ی 1903 خود کمی به Storage Sense تغییرات داده است. همچنان باید ابتدا به Settings > System > Storage بروید اما می‌توانید Storage Sense را در بالای صفحه روشن کنید. سپس روی لینک Configure Storage Sense or run it now کلیک کنید.

 

 

سپس آنقدر به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش Temporary Files را پیدا کنید و بعد انتخاب کنید هر چند وقت یکبار دوست دارید Recycle Bin‌ شما از فایل‌ها خالی شود.

 

 

این یک قابلیت مفید است که به شما کمک می‌کند بدون اینکه حتی به آن فکر کنید، دیسک خود را خالی نمایید. اما به یاد داشته باشید که وقتی فایلی در Recycle Bin پاک می‌شود یعنی دیگر واقعاً پاک شده است. مگر آنکه از یوتیلیتیِ ریکاوری طرف سومی همچون Recuva استفاده کنید.

اگر اغلب، فایل‌ها را از سطل آشغال ریکاوری می‌کنید پس آن را روی 60 روز تنظیم کنید و هیچگاه این ویژگی را روی اتو-دیلیت (حذف خودکار) نگذارید. اگر می‌خواهید با مشکلاتی همچون از دست دادن همیشگی فایل‌ها مواجه نشوید توصیه می‌کنیم از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.