۱۳۹۸/۳/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- دلایل مختلفی وجود دارد که بخواهید اندروید را روی پی‌سی اجرا کنید. شاید یک توسعه‌دهنده‌ی موبایل باشید که می‌خواهد از پیش، اپ‌های خود را آزمایش کند و یا شاید ترجیح می‌دهید گیم‌های موبایل را روی صفحه نمایش بزرگ‌تری بازی کنید. دلیلش هر چه باشد، راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید اندروید را روی پی‌سی اجرا کنید: از استفاده از ماشین مجازی گرفته تا امولاتور. در ادامه با ما همراه شوید تا 7 پروژه که اندروید را روی پی‌سی اجرا می‌کند به شما معرفی کنیم:

  1. MEmu

 

 

MEmu یکی از کارامدترین و سازگارترین پروژه‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد اندروید را روی ویندوز 10 اجرا کنید. MEmu بر مبنای بازیِ گیم طراحی شده است و در بخش ادغام هدایتگرهای موس و کیبورد پی‌سی و گیم‌پاد بسیار عالی عمل می‌کند. مدت زمان واکنش‌دهی همگیِ آن‌ها به طور تحسین‌برانگیزی یکسان است.

این پروژه کارایی بسیاری دارد و سایدلود اپ‌ها و گیم‌ها را به مراتب راحت‌تر می‌کند. حداقل سایز تعیین‌شده برای پنجره‌ نیز تضمین می‌دهد پنجره هیچگاه آنقدر کوچک نمی‌شود که نشود از آن استفاده کرد. جدیدترین نسخه‌ی MEmu به شما اجازه می‌دهد چندین نمونه‌ی اندرویدی را به طور همزمان اجرا کنید؛ پس می‌توانید گیم‌های مختلف را با یک اکانت و یا یک گیم را از چندین اکانت بازی کنید.

برخی افراد شاید از دست آگهی‌های تبلیغاتی که برایشان حین بازی می‌آید عصبانی شوند اما اینها همه در مقابل داشتن چنین امولاتور روان اندرویدی‌ای هیچ است.

  1. GenyMotion

 

 

GenyMotion یک دستگاه اندرویدیِ مجازی است که ماشین مجازی اوراکل ویرچوال‌باکس[1] را اجرا می‌کند. اگر خواست شما دریافتِ سیستم‌عامل اندروید (در قالب اصلی آن) است، پس ما به شما GenyMotion را پیشنهاد می‌دهیم. این پروژه بیش از 3000 تنظیمات اندرویدی دارد. همچنین اگر ترجیح می‌دهید بین سایز نمایشگرها و رزولوشن‌شان سوئیچ کنید این شبیه‌ساز برایتان بهترین گزینه است.

ویژگی‌های موبایل دیگر آن عبارتند از: وای‌فای، جی‌پی‌اس و پشتیبانی تمام از تاچِ چندگانه. پوشش‌دهیِ اندرویدی GenyMotion روی پی‌سی کامل است. همچنین سرعت آن نیز بهینه‌سازی شده است. GenyMotion برای استفاده‌ی شخصی یک امولاتور رایگان است؛ اما برای استفاده‌ی تجاری احتمالاً هزینه خواهد داشت.

  1. امولاتور اندروید Android Studio

 

 

این امولاتور ساخت شرکت گوگل است؛ راه‌حل اندروید به پی‌سیِ بسیار قدرتمند که روی لایه‌ای داخل پی‌سی شما عمل می‌کند. برای دریافت این دستگاه مجازی اندرویدی، می‌بایست ابتدا Android Studio را نصب کرده و بعد از اپ Virtual Device را اجرا نمایید. یکی از مزیت‌های این راه‌حل، پشتیبانی لینک‌هایی است که به توسعه‌ی اندرویدیِ گوگل داده می‌شود. مزیت دیگر، پشتیبانی از فناوری HAXM (شتاب سخت‌افزاری اینتل) است. این کار، سرعت سیستم‌عامل را درست مانند نسخه‌ی بومی خود بالا می‌برد.

در این سیستم‌عامل ویژگی‌های مختلفی وجود دارد از جمله اینترنت، وای‌فای، تاچ چندگانه، شتاب‌سنج. پس خیالتان راحت باشد که وقتی از این امولاتور استفاده می‌کنید انگار دارید با اندروید بومی کار می‌کنید. در ضمن این پروژه رایگان نیز می‌باشد؛ دیگر چه چیز بهتر از این؟

  1. BlueStacks

 

 

BlueStacks یکی ازاپ‌های قدیمی و محبوب برای اجرای سیستم‌عامل اندروید روی پی‌سی است. این پروژه روی اندروید بومی ساخته شده است؛ بنابراین قابلیت پشتیبانی از میلیون‌ها اپ روی گوگل‌پلی را دارد. شما می‌توانید از داخل همین اپ به پلی دسترسی داشته باشید.

BlueStacks بر خلاف GenyMotion و Android Virtual Device، یک اپلیکیشن است. با این وجود، هنوز هم در بطن وجودی‌اش یک ماشین مجازی است؛ بنابراین نیازی نیست هیچ اپ کمکی دیگر در کنار آن نصب کنید. تنها کافیست همین اپ را دانلود و اجرا نمایید. نکته‌ی خوب در مورد BlueStacks این است که برای گیمینگ روی دسکتاپ طراحی شده است. این بدان معناست که می‌توانید انواع گیم‌های محبوب مانند Final Fantasy X، Clash of Clans، FIFA soccer و PUBG را بازی کنید.

جدیدترین نسخه‌ی آن که BlueStacks 3 است به طور پیش‌لود به همراه خود بهینه‌سازی‌هایی برای تجارب گیمینگ دارد. این گیمینگ روان برای کاربرانی که عاشق اجرای گیم‌های اندرویدی روی پی‌سی‌های خود هستند بهترین تجربه است. خبر خوب اینکه همچنین اندروید نوقا را نیز اجرا می‌کند.

  1. Android X86

 

 

سیستم‌عامل Android-x86 برای عمل کردن به قول خود به قدرت جامعه‌ی منبع باز نفوذ می‌کند: یک تجربه‌ی اندروید همه‌چیز تمام روی پی‌سی که مخصوص اجرای مستقل روی پی‌سی طراحی شده است. این سیستم‌عامل ویرچوال باکس را ملزم به نصب و اجرا روی دستگاه پی‌سی شما می‌کند. این سیستم‌عامل بر مبنای اندروید 5.1 (آبنبات‌چوبی) است. با این حال یکی از پایدارترین سیستم‌عامل‌هایی است که اپ‌های اندرویدی را روی پی‌سی اجرا می‌کند. جامعه‌ی منبع باز آن را استوارترین راه‌حل موجود خوانده‌ است.

انتخاب طراحان این اپ، استفاده از رابط کاربری با اسکرین عریض بوده است تا کاربر حس کند دارد با کیبورد تبلتی اندرویدی کار می‌کند. مزایای دیگر آن این است که با گوگل‌پلی نصب می‌شود و رابط کاربری اندرویدیِ بسیار تمیزی نیز دارد. اگر به دنبال راه‌حل مطمئنی برای اجرای اندروید روی پی‌سی هستید ما به شما این اپ را پیشنهاد می‌دهیم.

  1. Anbox

 

 

Anbox (یا اندروید در جعبه) یک پروژه‌ی منبع باز اندروید به پی‌سی است که توسط گواهی Apache و GPLv3 پوشش‌دهی می‌شود. Anbox کرنل اندرویدیِ خود را در سندباکس زیرمجموعه‌ لینوکس اجرا می‌کند. این پروژه از لایه‌های امولاسیون برخوردار نیست پس سخت‌افزار شما را مجازی‌سازی نمی‌کند. این ویژگی آن را سریعتر نیز می‌سازد. Anbox با سیستم‌عامل میزبان یکپارچه‌سازی می‌شود تا به کاربران تجربه‌ای منحصر به فرد از اجرای اندروید روی پی‌سی ارائه دهد. همچنین این پروژه هم با دستگاه‌های موبایل و هم لپ‌تاپ‌ها کار می‌کند. اما نکته‌ی بدی که در مورد پروژه‌ی Anbox وجود دارد این است که توزیع لینوکس Fedora/CentOs را اجرا نمی‌کند. تنها با Ubuntu و Debian کار می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از ADB (Android Debug Bridge) اپ‌های طرف‌سوم نصب کنید. Anbox از گوگل‌پلی پشتیبانی نمی‌کند و هیچ فروشگاه اپِ درون‌سازه‌ای نیز ندارد.

  1. Bliss OS

 

 

پروژه‌ی دیگر Bliss OS نام دارد. این سیستم‌عامل که ابتدا به عنوان پروژه‌ی منبع باز فعالیت خود را شروع کرد، اکنون به یکی از بهترین سیستم‌عامل‌هی اندرویدیِ موجود تبدیل شده است. همچنین در بخش وظایف چندگانه (multitasking) نیز بسیار عالی عمل می‌کند.

Bliss OS در تلاش است تا یک سیستم‌عامل اندروید به پی‌سیِ تمام عیار باشد. این پروژه با یک بسته‌ی اینستالر برای بوتِ دوگانه می‌آید. این بدان معناست که باید Bliss را به عنوان سیستم‌عاملی مجزا برای اندروید اجرا کنید. Bliss OS همچنین از پیش با گوگل‌پلی پبش‌نصب می‌شود؛ بنابراین می‌توانید هر زمان اراده کنید به تمام اپ‌ها روی پی‌سی خود دسترسی داشته باشید. بر خلاف سایر پروژه‌ها، این پروژه از پایداری و ثبات بیشتری برخوردار است.

جمع‌بندی

اجرای اندروید روی پی‌سی دیگر رویایی دست نیافتنی نیست. 7 راه‌حلی که در فوق بدان‌ها پرداختیم همه قادرند سیستم‌عامل اندروید شما را به سیستم‌عامل پی‌سی تبدیل کنند. هر راه‌حل مناسب یک مدل استفاده است. فرقی ندارد مورد استفاده‌تان چیست، بالاخره برای هر کس یک گزینه‌ی خوب پیدا می‌شود.

 

[1] Oracle’s VirtualBox

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.