کی بازار- از زمان انتشار آپدیت جدید ویندوز 10 (1903)، دو قابلیت کورتانا و سرچ از حصار سابق خود درآمدند. اکنون این دو ویژگی برای خود دکمه‌هایی جداگانه روی تسک‌بار دارند. همچنین تغییر جدیدِ سروری که روی پایانه‌ی مایکروسافت اعمال شده بخش‌های تازه‌ای به Search اضافه نموده است. اما اگر حریم خصوصی برایتان بسیار اهمیت دارد (که باید هم داشته باشد) برخی‌اوقات شاید لازم باشد هر از چندگاهی سابقه‌ی جست‌وجوی خود را پاک کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا به شما نحوه‌ی انجام این کار را توضیح دهیم:

 

 

پاک کردن تاریخچه‌ی جست‌وجوی ویندوز 10

برای پاک کردن تاریخچه‌ی جست‌وجو، به Settings > Search > Permissions and History رفته و بعد به سمت پایین اسکرول کنید تا لینک Search history settings را زیر بخش My search history ببینید و رویش کلیک کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید تماماً تاریخچه‌ی جست‌وجو را غیرفعال کنید- تنها کافیست تاگلِ سوئیچ آن را ببندید.

 

 

سپس، مرورگر پیش‌فرض شما برایتان صفحه‌ی Bing Search History را باز خواهد کرد. اینجاست که باید روی دکمه‌ی  View and delete search history کلیک کنید.

 

 

حالا از شما خواسته می‌شود به اکانت مایکروسافت خود وارد شوید. از آنجا به Activity History (رویPrivacy Dashboard) فرستاده خواهید شد. در بخش بالا، پیامی از مدیر اجرایی مایکروسافت، ساتیا نادلا خواهید دید. به سمت پایین اسکرول کنید تا فهرستی ببینید از تمام سرچ‌هایی که در ویندوز 10 و بینگ کرده‌اید. از اینجاست که می‌توانید با کلیک کردن روی لینک مربوط به پاک کردن (کنار آیتم سرچ) هر جست‌وجویی که کردید را به طور جداگانه پاک کنید. یا اگر می‌خواهید از شر کل جست‌وجوهای قبلیِ خود خلاص شوید روی لینک Clear در بالا سمت راست کلیک کنید.

 

 

پاک کردن کل تاریخچه‌ی جست‌وجو

اگر کل تاریخچه را پاک کردید، پیامی دریافت خواهید کرد که می‌گوید بینگ عملکرد مناسبی ندارد. و بعد مایکروسافت خیلی سخت خواهد توانست جست‌وجوی خود را ارتقا بخشد. مطمئن شوید روی دکمه‌ی Clear را که در سمت راست قرار دارد کلیک کرده باشید. بدیهی است این شرکت دوست ندارد شما تاریخچه‌ی جست‌وجوهای خود را پاک کنید.

همچنین، شاید دوست داشته باشید در ادامه فعالیت‌هی دیگر خود را در مایکروسافت نیز نظیر وُویس‌ها و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی پاک کنید.

 

 

نکته‌ای دیگر که باید بدان اشاره کرد این است که 1903 همچنین شامل حالت Enhanced Search نیز می‌شود؛ ویژگی‌ای که برای ارائه‌ی تجربه‌ی بهتری از جست‌وجو طراحی شده است. بعد از اینکه این ویژگی فعال شد، ویندوز به دنبال آیتم‌های کل فولدرها و درایوها و همچنین وب خواهد گشت. اگر نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز 10 را دارید می‌توانید مستقیماً به Privacy Dashboard خود رفته و فعالیت خود را پاک کنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.