۱۳۹۸/۴/۲۳ فناوری اطلاعات

کی بازار- از آخرین باری که از گوشی‌تان کارهای عجیب و غریب دیدید چقدر می‌گذرد؟ با خود فکر کردید عن قریب است که گوشی غزل خداحافظی‌اش را بخواند اینطور نیست؟ خیلی ترس دارد؛ حق دارید. اگر دوست ندارید جزو آن دسته از قربانیانی باشید که بدون اینکه دستشان به جایی بند باشد کل اطلاعات گوشی‌شان از دست می‌رود با ما همراه شوید تا 5 اپ اندرویدی عالی برای بک‌آپ گرفتن از اطلاعات گوشی خدمتتان معرفی کنیم:

  1. G Cloud

شاید اسمش اینطور نشان دهد که به به گوگل ربط دارد اما اینطور نیست. G Cloud در حقیقت یک سرویس با کاربردی آسان است که به طور خاص برای بک‌آپ گرفتن از دستگاه‌های موبایل طراحی شده. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا انتخاب کنید از کدام فایل‌هایتان بک‌آپ گرفته شود. همچنین می‌توانید هر چیزی را از فایل‌های رسانه‌ای گرفته تا لاگ‌های تماس ذخیره نمایید. حتی قادرید از فایل‌های ویدیویی نیز بک‌آپ بگیرید؛ قابلیتی که شاید خیلی از اپ‌های بک‌آپ اندرویدی نداشته باشند.

 

 

G Cloud تنظیمات گوشی شما را از جمله صدای زنگ، کاغذدیواری و تنظیمات کانکشن‌تان را ذخیره می‌کند و کاری می‌کند تا خیلی راحت بتوانید گوشی خود را به جدیدترین وضعیتش ریستور نمایید.

نسخه‌ی رایگان G Cloud به شما 1 گیگابایت فضای بک‌آپ می‌دهد اما با تکمیل یک سری اقدامات ساده و یا معرفی دوستانتان به این سرویس 10 گیگ فضا دریافت کنید. این سرویس همچنین نسخه‌ی پولی هم دارد (3.99 دلار) که ذخیره‌ی نامحدود را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1.  Super Backup

Super Backup یک اپ بک‌آپ است مخصوص گوشی‌های روت‌شده و روت‌نشده. این اپ در حقیقت به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات گوشی خود را نظیر پیا‌های sms ذخیره کنید. اگر اندرویدتان روت شده باشد، این اپ تنظیمات و اپلیکیشن‌های گوشی‌تان را نیز ذخیره می‌کند.

 

 

Super Backup آپشنی برای ذخیره‌ی فایل‌های بک‌آپ در کارت اس‌دی، ذخیره‌ی داخلی گوشی‌تان و یا کامپیوتر شما دارد. ویژگیِ دیگرش هم این است که می‌تواند اطلاعات را از طریق جیمیل ارسال کرده و یا آن را روی گوگل‌درایو و یا سایر پلت‌فرم‌های ذخیره‌ی کلود ذخیره‌سازی نماید.

از جمله قابلیت‌های چشمگیر این اپ می‌توان به توانایی در انتخاب فولدری که اطلاعات در آن ذخیره است اشاره کرد. این اپ، بک‌آپ‌های اتوماتیک دارد و زمان و تاریخ آخرین بک‌آپ روی گوشی‌تان را نشان می‌دهد.

برای ریستورِ کامل اطلاعات از گوشی قدیمی‌تان به گوشی جدید، روی گوشی نو خود از Super Backup کمک بگیرید. تنها کافیست این اپ را دانلود کرده و از گزینه‌ی Restore آن استفاده کنید.

ویژگی‌های نسخه‌ی رایگان Super Backup زیاد است اما نسخه‌ی پولی آن (1.99 دلار) شما را از شر هر چه آگهیست خلاص می‌کند.

  1. Helium

Helium یک اپِ سبُک است که سایزی کمتر از 5 مگابایت دارد. این اپ در دو حالت روت و غیر روت کار می‌کند. اگر دستگاه روت نشده باشد برای اجرا به نسخه‌ی پی‌سی یا افزونه‌ی کروم نیاز دارد.

 

 

وقتی اپ را باز کردید، ازتان می پرسد آیا تمایل به فعالسازی پشتیبانیِ گوگل درایو دارید یا خیر. اگر بخواهید اطلاعات خود را روی کامپیوتر یا درایو اس دیِ گوشی‌تان ذخیره کنید به چنین گزینه‌ای نیاز نخواهید داشت.

با Helium می‌توانید کانکت‌های خود را از یک گوشی به گوشی‌ای دیگر انتقال دهید؛ حتی اگر روی یک شبکه‌ی اینترنتی هم نباشند. همچنین می‌تواند اطلاعات اپ را همگام‌سازی نیز بکند.

نسخه‌ی رایگان این اپ ویژگی‌های بی‌نظیری دارد؛ اما اگر می‌خواهید بک‌آپ‌های خود را در کلود آپلود کنید یا برای بک‌آپ خود، زمانبندی تنظیم کنید باید نسخه‌ی پولیِ آن را تهیه کنید. با این آپگرید (که 4.99 دلار برایتان آب می‌خورد) از شر آگهی‌ها هم خلاص خواهید شد.

  1. Titanium Backup

Titanium Backup تنها روی دستگاه‌های روت‌شده کار می‌کند؛ یک اپ تمام عیار با بهترین آپشن‌ها که آپدیت‌های مکررش، کار با آن را روان می‌کند.

 

 

این اپ ظرفیت  نامحدودی برای ذخیره‌سازی، بک‌آپ و ریستور دارد. همچنین می‌تواند بلوت‌ورها[1] را نیز از بین ببرد. این اپ خیلی از وظایف معمول را براحتی و به طور خودکار گروه‌بندی می‌کند. Titanium Backup همچنین از اپ‌های گوشی‌تان (به همراه اطلاعات آن‌ها) بک‌آپ می‌گیرد و وقتی از قابلیت ریستورش استفاده کنید، گوشی شما درست به جدیدترین وضعیت قبلی اش باز می‌گرداند.

Titanium مخصوص آن‌هایی است که مرتباً ROM سفارشی‌سازی روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند؛ زیرا دیگر نیازی نخواهند داشت بارها و بارها اپ‌ها را نصب و راه‌اندازی کنند. نسخه‌ی پولی آن (5.99 دلار) است و البته که ویژگی‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1. Backup Your Mobile

Backup Your Mobile از اپ‌ها، تنظیمات سیستم، SMS، MMS و لاگ‌های تماس شما بک‌آپ می‌گیرد. این پلت‌فرم مخصوص کاربران اندرویدی معمول و روت‌شده است. کاربران روت‌شده می‌توانند از اطلاعات اپ، رمزعبور وای‌فای و سایر تنظیمات سیستم بک‌آپ بگیرند.

 

 

به منظور اجرای خودکار، ذخیره‌ی داخلی داده یا آپلود اطلاعات در گوگل درایو، دراپ‌باکس یا وان‌درایو، بک‌آپ‌ها را زمانبندی کنید. این اپ کاملاً رایگان است.

 

[1] Bloatware: اصطلاحی است برای اپ‌هایی که بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب شده اند و شما نیازی به آن‌ها ندارید و البته نمی‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.