۱۳۹۸/۴/۳۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- شاید برایتان پیش آمده باشد که در حال دانلود کردن چندین فایل، مرورگرتان بپرد یا پی‌سی‌تان به طور ناگهانی خاموش ‌شود (یا حتی فرآیند دانلود برای همه‌ی فایل‌ها -به دلیل سرعت کُند- قطع گردد). بنابراین خیلی راحت‌تر است که برای این کار از یک دانلود منیجر استفاده کنیم؛ چراکه بدین‌ترتیب قادر خواهید بود هر بار که خواستید دانلودهای خود را متوقف کرده و یا فرآیندشان را از سر بگیرید. در ادامه با همراه شوید تا فهرستی آپدیت‌شده از 7 دانلود منیجر عالی ویندوزی در سال جاری (2019) خدمتتان ارائه دهیم. کاربران لینوکسی، اندرویدی یا مک، برای شما هم پیشنهادات خوبی داریم.

1. Free Download Manager

این دانلود منیجر هم برای ویندوز و هم مک موجود بوده و هم در قالب اپی مجزا و هم افزونه‌ی مرورگر (کروم و فایرفاکس) عرضه شده است. فرقی ندارد تورنت باشد یا یک ویدیوی یوتیوب، به هر حال این نرم‌افزار رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد (دراپ و درگ) که کار دانلود را برای کاربران خود بسیار راحت‌تر کرده است. تنها کافیست  URL را در ویجتِ دسکتاپ، درگ و دراپ کنید تا بتوانید هر زمان خواستید روند دانلود را متوقف نموده و یا از سر بگیرید.

 

 

Free Download Manager رایگان است و خواهد بود. این نرم‌افزار همچنین جوایز مختلفی را نیز دریافت کرده و به دلیل کاربرد آسانش همیشه در رتبه‌بندی‌ها امتیاز 5 ستاره را می‌گیرد.

2. (Download Accelerator Plus (DAP

دیگر چه کسی است که اسم DAP را نشنیده باشد؟ این نرم‌افزار از زمان اینترنت دایال آپ تا به امروز همراهمان بوده است. اصلاً مگر می‌شود نماد معروف فلش آتشینش را فراموش کرد؟ DAP همچنین حکم مرورگر FTP، تبدیل‌کننده‌ی ویدیو به صوتی و چک‌کننده‌ی لینک DAP (که به شما کمک می‌کند بدانید در پس فایل‌ها چه می‌گذرد) را نیز دارد.

 

 

DAP یک رایگان‌افزار است، گرچه می‌توانید با پرداخت مبلغ 24.95 دلار لایسنس مادام‌العمرِ پریمیومش را نیز دریافت کنید. نسخه‌ی پولی  DAP ویژگی‌های بسیار عالی‌ای دارد که از بین آن‌ها می‌توان به trace cleaner اشاره کرد؛ این قابلیت در حقیقت سابقه‌ی دانلود شما را تماماً پاک می‌کند. ویژگی‌ دیگر extreme acceleration است که به طور قابل‌ملاحظه‌ای سرعت دانلود را بالا می‌برد.

3. Internet Download Manager

Internet Download Manager که تنها 7 مگابایت حجم دارد می‌تواند جایگزین سبکی برای DAP 10 باشد زیرا کاربردش نیز بسیار آسان است. به محض نصب کردن آن، مستقیماً فایل‌ها را روی مرورگر مورد علاقه‌تان ذخیره می‌کند. یا حتی می‌توانید آن‌ها را روی کامپیوتر خود درگ و دراپ کنید. این نرم‌افزار همچنین به یک سیستم سهمیه پیشرفته نیز مجهز است که دانلودهای شما را حتی وقتی سرعت اینترنت‌تان به شدت پایین است نیز بالا می‌برد.

شما می‌توانید در آن فایل‌های زیپ را به صورت پیش‌نمایش مشاهده کنید، دانلودهای خود را پیش از موعد زمانبندی نمایید و البته با هر وی‌پی‌انی که استفاده می‌کنید نیز خود را همگامسازی می‌کند تا دانلودهایتان بی‌نام بماند.

 

 

قیمت: 29.95 دلار (لایسنس مدادم‌العمر). تعرفه‌ی رایگان 30 روزه نیز موجود است.

4. Download Manager S3

هزاران افزونه‌ی دانلود منیجر در بازار وجود دارد اما معدود هستند دانلود منیجرهایی که نتایج استفاده از آن‌ها راضی‌کننده‌ است. Download Manager S3 در حال حاضر جزو افزونه‌های درجه یک برای مرورگر فایفاکس است که البته کروم‌بازها هم بدان علاقه دارند.

 

 

این نرم‌افزار، نظارتی تمام‌عیار را روی تاریخچه‌ی دانلود شما وعده داده و اجازه می‌دهد طیف وسیعی از افزونه‌های فایل را -شامل تورنت‌ها آن هم بدون هیچ دردسری- انتقال دهید.

5. JDownloader

افزار مدیریت دانلود دیگر که هم رایگان است و هم منبع‌باز، JDownloader است. این نرم‌افزار برای لینوکس و مک وجود می‌باشد. طراحی بسیار مینیمالیستیک و ساده‌ای دارد و در ضمن می‌توانید هر نوع فایلی را به سرعت دانلود کنید.

 

 

کاربران ویندوزی: دانلود در قالب یک فایل زیپ به شما عرضه خواهد شد که باید برای نصب نرم‌افزار ابتدا آن را استخراج کنید. ویژگی pause-and-resume (توقف و از سر گیریِ) این نرم‌افزار درست مانند سایر جایگزین‌های مذکور بسیار عالی عمل می‌کند.

6. DownThemAll

DownThemAll یک دانلود منیجر مینیمالیست و بدون زرق و برق است که با فایرفاکس سازگاری دارد و از ویژگی‌های بسیار کار راه‌اندازی برخوردار است: اضافه کردن تمام صفحات دانلود تنها با یک کلیک ساده، فیلتر کردن فایل‌ها و نامگذاری جدیدشان در طول پروسه.

 

 

این دانلود منیجر از تکنیک دانلود هوشمندی تحت عنوان multi-part download استفاده می‌کند؛ جایی که شما در آن می‌توانید فایل را به چندین بخش (برای تسریع روند دانلودها) تقسیم کنید.

7. GetRight

GetRight نرم‌افزاری مناسب سیستم‌های ویندوزی است که به شدت سبک بوده و کاربرد آسانی نیز دارد. اگر احیاناً دانلودتان به دلیل اتفاقی غیرقابل‌ پیش‌بینی قطع شد، همیشه می‌توانید بعد از بازیابیِ کانکشن، به روند قبلی‌ دانلود خود برگردید.

 

 

این نرم‌افزار از لینک‌های HTTPS، FTP و BitTorrent پشتیبانی کرده و برای دو مرورگر فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر (و نه کروم) عرضه شده است. خیالتان هم از بابت جاسوس‌افزار تخت، زیرا GetRight اکنون در بیش از 2.2 میلیون سیستم نصب است.

هزینه: رایگان‌افزاری با لایسنس مادام‌العمر با 19.95 دلار.

خلاصه

اگر هر چند وقت یکبار فایل‌ دانلود می‌کنید، ارزشش را دارد که یک دانلود منیجر خوب برای خود دست و پا کنید؛ زیرا همان چند باری هم که این کار را می‌کنید از سرعتش لذت خواهید برد. سیاست‌های استفاده‌ی ارائه‌دهندگان سرویس اینترنتی معمولاً منصفانه‌ است و اگر شما را جزو گروه‌های کاربران «افراطی» قرار دهند پس شاید بعضی‌وقت‌ها پروسه‌ی دانلودتان با قطعی‌ها و یا کند شدن سرعت همراه شود.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.