کی بازار- عکس‌های شما یادآور تک‌تک خاطرات زندگی‌تان است؛ از همین روست که دوست دارید وقتی آن‌ها را در کلود ذخیره می‌کنید در بهترین کیفیت ممکن آپلود شوند. برای مثال، وقتی عکس‌ها را در سرویس گوگل‌فوتوز آپلود می‌کنید همان اول کار باید تصمیم بگیرید که خاطرات زیبای خود را فشرده کنید یا آن‌ها را در رزلوشونِ کاملشان آپلود نمایید. در زیر نمونه‌ای خواهید دید از وقتی عکسی در گوگل آپلود می‌‌شود.

اگر گزینه‌ی Original را انتخاب کنید، گوگل تنها 15 گیگ فضای آزاد می‌دهد- که خیلی سریع پر خواهد شد.

اگر هم گزینه‌ی High-quality را انتخاب کنید، گوگل به شما پیشنهاد ذخیره‌ی رایگان و نامحدود خواهد داد اما در ازایش فایل‌ها فشرده‌سازی خواهند شد.

 

 

فشرده کردن فایل عکس‌ها برای کمتر مصرف شدن فضا لزوماً بدین معنا نیست که کیفیت عکس پایین باشد- اما این احتمال همچنان وجود دارد. در هر صورت، ممکن است تغییراتی که سرویس گوگل روی عکس‌های شما اعمال می‌کند با چشم غیرمسلح قابل‌رؤیت نباشد اما وقتی پرینت گرفته شوند آنوقت همه‌چیز برملا خواهد شد.

پس چرا کار را یکسره نکرده و از گوگل‌فوتوز به سرویسی دیگر مهاجرت نکنیم؟ در ادامه با ما همراه شوید تا بگوییم چطور می‌شود از گوگل‌فوتوز به سرویس آمازون فوتوز مهاجرت کرد. این سرویس گزینه‌های بیشتری برای کیفیت اصلیِ عکس‌ها دارد (و با قیمتی مقرون به صرفه‌تر).

ویژگی‌هایی که آمازون فوتوز را ممتاز کرده است چیست؟

شما به عنوان یکی از اعضای Amazon Prime به ذخیره‌ی نامحدود عکس دسترسی پیدا خواهید کرد؛ بنابراین هیچ هزینه‌ی اضافی برای این ذخیره‌ی عکس غیرفشرده از جمله فایل‌ خام عکس‌ها بر ذمه‌تان نخواهد بود. بله، شما می‌توانید هر چند تعداد فایل خام عکس با رزولوشن کامل آپلود کنید. این خبر خوبی برای کسانی است که تفننی عکاسی می‌کنند!  Amazon Photos ویدیوها و هر فایل‌ غیر عکس دیگری را بر اساس سهمیه‌ی ذخیره رایگان 5 گیگی محاسبه می‌کند. با این وجود، اگر تصمیم بگیرید ذخیره‌ی اضافی خریداری نمایید، تعرفه آمازون (سالیانه 11.99 دلار برای 100 گیگ) ارزان‌تر از گوگل است (سالیانه 19.99 دلار برای 100 گیگ).

درست مانند گوگل‌فوتوز، سرویس آمازون فوتوز هم اپ آی‌او‌اس و هم اپ اندرویدی دارد؛ بنابراین می‌توانید عکس‌های خود را مستقیم از گوشی خود همگام‌سازی کنید.

اینکه بیشتر با کدام سرویس احساس راحتی دارید به این بستگی دارد که تا چه حد به ذخیره‌ی فایل‌های خام نیاز دارید و یا تا چه میزان با فشارده‌سازی عکس‌ها مخالفید (تازه بحث بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها در بیش از یم لوکیشن هم مهم است). اگر تصمیم گرفتید از گوگل‌فوتوز به آمازون‌فوتوز مهاجرت کنید تصمیم‌تان درست است؛ ادامه دهید.

ابتدا، عکس‌های خود را از گوگل به کامپیوتر خود دانلود کنید

روی کامپیوتر مورد نظر، از Google Takeout دیدن کنید و مطمئن شوید در اکانتی که عکس‌هایتان را دارد لاگین کرده‌اید. درست از همینجاست که اطلاعاتی را که می‌خواهید دانلود کنید انتخاب خواهید کرد. بعد اطلاعات را از تمام محصولات گوگل که استفاده می‌کنید مشاهده خواهید کرد (مانند کروم، یوتیوب، مپس و غیره). از آنجایی که فقط قرار است عکس‌ها دانلود شود پس به مسیر ادامه دهید و روی Deselect all کلیک کنید.

 

 

سپس به پایین فهرست اسکرول کرده و Google Photos را انتخاب نمایید.

 

 

با کلیک روی دکمه‌ی All photo albums می‌توانید انتخاب کنید کدام آلبوم دانلود شود. به طور پیش‌فرض تمام آلبوم‌ها دانلود خواهد شد اما اگر مطمئنید بعضی‌هایشان را نمی‌خواهید می‌توانید آن‌ چند تا را انتخاب نکنید. وقتی کارتان تمام شد، روی  Next Step در زیر دکمه‌ی صفحه کلیک کنید.

 

 

سفارشی‌سازیِ Archive Format

مرحله‌ی دوم تنظیمات بیشتر روی فرمت دانلود شما تمرکز دارد. زیر Delivery Method انتخاب کنید آیا می‌خواهید لینک دانلود را در ایمیل خود دریافت کنید یا برایتان در سرویس ارائه‌دهنده‌ی ذخیره‌ی دیگری (مانند وان داریو یا دراپ‌باکس) ارسال گردد. همچنین می‌توانید این آرشیو را به گوگل‌درایو هم اضافه کنید اما به یاد داشته باشید که این کار به نفع سهمیه‌ی ذخیره‌تان نیست. بنابراین، اگر ذخیره‌ی کافی در اکانت گوگل خود ندارید مطمئن شوید روش تحویل‌ دیگری را انتخاب‌ کرده‌اید.

شما می‌توانید نوع Export را در قالب آرشیو یکبار مصرف و نوع File را در قالب Zip قرار دهید.

گوگل به شما اجازه می‌دهد تا از بین آرشیوهای طیف 1 گیگ تا 50 گیگ انتخاب کنید. هرچه فایل زیپ بزرگ‌تر باشد دانلود و استخراجش بیشتر طول خواهد کشید. با این وجود، انتخاب سایز کم (وقتی هزاران عکس دارید) بدین معناست که باید کلی فایل زیپ دانلود کنید.

 

 

روی  Create archive کلیک کنید.

گوگل ایمیلی ارسال می‌کند و در آن شما را در خصوص درخواست آرشیو مطلع می‌نماید. وقتی آرشیوها آماده شدند ایمیل دیگری نیز دریافت خواهید کرد. اگر عکس‌ها و ویدیوهای داخل اکانت‌تان زیاد باشد شاید این بخش کمی زمان ببرد.

همیشه می‌توانید برای چک کردن اینکه ایا آرشیوتان آماده است یا نه و یا برای مدیریت آرشیوهای فعلی‌تان به صفحه‌ی Manage archives سر بزنید.

آرشیوهای خود را دانلود کنید

یا روی صفحه‌ی Manage archives  یا از ایمیل خود روی گزینه‌ی Download کلیک کنید. از شما خواسته خواهد شد تا باری دیگر به اکانت خود لاگین کنید (به دلایل امنیتی). دانلود آغاز خواهد شد. وقتی تمام شد، فایل زیپ را استخراج کنید و حالا همه‌چیز برای آپلود آماده است.

سپس، از اپ دسکتاپی Amazon Photos برای آپلود عکس‌های خود استفاده کنید

این اپ را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.

 

 

از داخل اپ به اکانت آمازون خود لاگین کنید.

 

 

شما می‌توانید از  Quick Setup برای بک‌آپِ خودکار از فولدرهای عکس و ویدیوی خود روی کامپیوترتان استفاده کنید؛ اما عجالتاً از فولدرهای آرشیو گوگل خود بک‌آپ یکبار مصرف بگیرید.

فولدر حاوی عکس‌های خود را به داخل پنجره‌ی آمازون‌فوتوز درگ کنید. یا می‌توانید روی کمانِ کنار دکمه‌ی Choose a folder کلیک کرده و از منویی که پا‌پ‌آپ می‌شود Once را زده و بعد فولدر مورد نیاز خود را پیدا نمایید.

 

 

سرویس آمازون‌فوتوز از شما خواهد خواست لوکیشنی در آمازون درایو برای فایل‌های خود انتخاب کنید. فولدر فعلی خود را انتخاب کرده یا فولدر جدیدی برای شروع آپلود بسازید.

 

 

وقتی آپلود تمام شد، خواهید که وضعیت به حالت «تکمیل‌شده» تغییر خواهد کرد. روی View on web کلیک کرده تا مرورگر وب بز شود و در آن بتوانید عکس‌های را در گالری آمازون خود ببینید.

اقدامات بعدی

در این نقطه باید هم از عکس‌های سروس گوگل و هم عکس‌های سرویس آمازون خود بک‌آپ بگیرید. اکنون می‌توانید عکس‌های خود را از گوگل پاک کنید تا فضا خالی شود (اگر داشتید عکس‌ها را با کیفیت اصلی‌شان آپلود می‌کردید) یا بک‌اپ روی هر دو لوکیشن را ادامه دهید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.