۱۳۹۸/۵/۱۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- این روزها بخش زیادی از ارتباطات ما به صورت آنلاین شکل می‌گیرد. از همین روست که باید بدانیم چطور می‌شود چندین اکانت (علی‌الخصوص ایمیل) را مدیریت نمود. درست است که زمانی تنها یک اکانت کاری یا شخصی داشتیم؛ اما اکنون می‌توانیم چندین اکانت کاری یا شاید چندین اکانت شخصی داشته باشیم. حتی برخی سرویس‌ها برای برقراری ارتباطی راحت‌تر با شما اکانت‌های ایمیلی در اختیارتان می‌گذارند. شاید این حجم از اکانت را سخت بتوان مدیریت کرد و اگر اکانت‌های شما متعلق به چندین پلت‌فرم مختلف است شاید حتی این ماجرا خارج از کنترل شود. در ادامه با ما همراه شوید تا به شما بگوییم چطور می‌شود چندین اکانت ایمیل را مدیریت کرد.

 

 

- یکی از روش‌ها استفاده از کلاینت دسکتاپ Mozilla Thunderbird برای مدیریت سه اکانت ایمیل است. توجه کنید این سه اکانت باید کاری بوده و دست‌کم یکی از آن‌ها مربوط به سرویس جیمیل باشد. روی دستگاه موبایل نیز می‌توانید از اپ‌های میل مخصوص جیمیل، Outlook و Protonmail استفاده نمایید. آی‌دی‌های مختلف جیمیل را می‌توان با ویژگی ثبت‌نام چندگانه (multiple sign-in) مدیریت نمود.

- همچنین می‌توان از Thunderbird برای نسخه‌ی دسکتاپی و Outlook برای دستگاه‌های موبایل استفاده کرد. شاید برخی اپ‌های موبایل ایمیل رابط کاربری بهتری داشته باشند؛ اما اگر کمی وقت بگذارید و سرچ کنید متوجه خواهید شد که متأسفانه خیلی از این اپ‌ها به لحاظ مسائل امنیتی/حریم خصوصی مشکل دارند.

- برای جیمیل همچنین می‌شود از Chrome app Checker Plus استفاده کرد. این افزونه تمام اکانت‌ها را در یک اپ تمیز و منظم نگه می‌دارد. تازه برای نگه داشتن تب‌ها نیز بسیار به کارتان خواهد آمد!

- برخی هم دوست دارند از وب‌میل استفاده کنند و البته از آن راضی هم هستند چرا که می‌توان اکانت‌های جیمیل را به آن فوروارد کرد و روی کامپیوتر بدان‌ها دسترسی داشت. وب‌میل وقتی اهمیتش برجسته‌تر می‌شود که در سفر باشید و به تبلت یا لپ‌تاپی هم دسترسی نداشته باشید.

- روش دیگر هم می‌تواند اضافه کردن اکانت‌های دیگر به اینباکس شخصی جیمیل‌تان باشد. رابط کاربری آن حتی طوری طراحی شده که حتی به شما نشان می‌دهد کدام پیام به کدام ایمیل فرستاده شده است. این ویژگی خصوصاً وقتی سعی دارید همه‌چیز را سامان‌دهی کنید به دردتان خواهد خورد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.