۱۳۹۸/۵/۱۶ فناوری اطلاعات

کی بازار- وسط جست وجوی چیزی در اینترنت یا حین خرید آنلاین ناگهان کامپیوترتان خاموش می‌شود. حال شما تب‌هایی را که بدان‌ها نیاز داشتید از دست داده‌اید. دوست دارید دیگر شاهد چنین تجربه‌ی تلخی نباشید؟ هر تب را می‌شود به طور جداگانه بوکمارک کرد اما خیلی زمان‌بر است. بوکمارک همه‌شان به صورت یکجاست که کارتان را راحت می‌کند با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود همه‌ی تب‌ها را یکجا در مرورگر دسکتاپی خود بوکمارک کنید.

مادامیکه از پنجره‌ی مرورگر اختصاصی باز نکرده باشید، تاریخچه‌ی مرورتان ذخیره می‌شود و این بدان معناست که می‌توانید تب‌هایی را که قبلاً بسته بودید مجدداً باز کنید. اما باز کردن هر تب (به صورت جداگانه) که قبلاً بسته شده بوده است وقت بسیار زیادی را از شما می‌گیرد. راه‌حلی آسان برای بوکمارک همه‌ی تب‌ها به صورت یکجا وجود دارد؛ آن هم در هر یک از مرورگرهای اصلی و مهم دسکتاپی. امروز قصد داریم طریقه‌ی انجام این کار را روی کروم، فایرفاکس، ویوالدی، اپرا، اجِ مبتنی بر کرومیوم و سفری به شما نشان دهیم.

کروم

روی دکمه‌ی منوی کروم در گوشه بالا سمت چپ پنجره مرورگر کلیک کنید.

موس خود را روی گزینه‌ی Bookmarks حرکت داده و بعد از منوی زیرمجموعه گزینه‌ی Bookmark open pages را برگزینید.

 

 

در کادر Bookmark all tabs انتخاب کنید کجا می‌خواهید فولدر جدید مخصوص بوکمارک‌های خود را بسازید. ما Bookmarks bar را انتخاب کردیم تا فولدر براحتی قابل‌دسترسی باشد.

سپس برای فولدر اسمی انتخاب کنید و دکمه Save را بزنید.

 

 

فولدرِ بوکمارک‌های ما روی  Bookmarks bar نمایش داده شده است.

برای باز کردن همه‌ی بوکمارک‌ها در تب‌های جدید درست در سمت راست تب‌های باز فعلی، روی فولدر جدید (روی Bookmarks bar) راست‌کلیک و Open all (X) را انتخاب کنید؛ X تعداد تب‌های ذخیره‌شده در فولدر را نشان می‌دهد.

 

 

توصیه: وقتی چندین تب باز شده در کروم دارید می‌توانید با استفاده از افزونه‌ی رایگان کروم، در آن واحد بیش از یک تب را مشاهده نمایید.

فایرفاکس

به منظور بوکمارک همه‌ی تب‌های باز در فایرفاکس، روی هر کدام از تب‌ها راست‌کلیک کرده و  Select All Tabs را انتخاب کنید.

 

 

سپس روی هر یک از تب‌ها مجدداً راست‌کلیک و گزینه‌ی Bookmark Tabs را انتخاب کنید.

 

 

Folder را انتخاب کنید؛ جایی که می‌خواهید بوکمارک‌های خود را ذخیره نمایید. ما Bookmarks Toolbar را برای دسترسی آسان برگزیدیم.

نامی برای فولدری که حاوی بوکمارک‌های شما برای همه‌ی تب‌های باز خواهد بود انتخاب کنید.

سپس روی Add Bookmarks بزنید.

 

 

برای باز کردن همه‌ی تب‌های بوکمارک‌شده‌ی خود روی فولدر جدید روی  Bookmarks bar راست‌کلیک کرده و Open All in Tabs را برگزینید.

صفحات وبیِ بوکمارک‌شده در تب‌های جدیدی باز می‌شوند (در قسمت راست تب‌های باز‌ فعلی).

 

 

ویوالدی

در مرورگر ویوالدی، می‌توانید همه‌ی تب‌های باز را با استفاده از قابلیت  Tab Sessions بوکمارک کنید. برای ذخیره‌ی همه‌ی تب‌های باز خود در یک سشن، روی منوی ویوالدی در گوشه بالا سمت چپ پنجره مرورگر کلیک کرده (V قرمز و سفید)، موس خود را روی File حرکت داده و بعد از منوی زیرمجموعه، گزینه‌ی Save Open Tabs as Session را انتخاب کنید.

 

 

توجه: شما می‌توانید همچنین روی هر تب راست‌کلیک کرده و از منوی پا‌پ‌آپ گزینه‌ی Save All Tabs as Session را انتخاب نمایید.

 

 

روی کادر Save Open Tabs as Session نام فولدری که در آن، بوکمارک‌ها قرار است ذخیره شوند وارد نمایید.

اگر چندین پنجره باز دارید و می‌خواهید تنها تب‌های باز پنجره‌ی فعلی را ذخیره کنید، باکس Save Only Tabs in Current Window را چک کنید.

حال روی گزینه‌ی Save بزنید.

 

 

برای باز کردن سشن ذخیره‌شده، روی منوی ویوالدی در گوشه بالا سمت چپ پنجره مرورگر مجدداً کلیک کرده و روی  File موس خود را بگردانید. سپس از منوی زیرمجموعه Open Saved Session را انتخاب کنید.

 

 

روی کادر Open Session سشنی را که می‌خواهید از فهرست باز کنید انتخاب نمایید.

تب‌های داخل سشنِ ذخیره‌شده در قسمت راست تب‌های بازِ پنجره‌ی فعلی باز خواهند شد. اگر می‌خواهید از سشن ذخیره‌شده در پنجره‌ی جدید، تب‌هایی را باز کنید نگاهی به باکس Open Session in a New Window بیاندازید.

Open را بزنید.

 

 

همچنین می‌توانید سشنی را انتخاب و بعد برای پاک کردن آن سشن، روی کادر  Open Session گزینه‌ی Delete را بزنید.

اپرا

در مرورگر اپرا، می‌توانید همه‌ی تب‌های باز را ذخیره کنید اما به عنوان بوکمارک ذخیره نخواهند شد. آن‌ها در حقیقت در فولدر  Speed Dial سیو می‌شوند.

به منظور ذخیره‌ی تمامی تب‌های باز در این فولدر، روی هر تب راست‌کلیک کرده و Save all tabs as Speed Dial folder را بزنید.

 

 

فولدر جدید Speed Dial به همراه تب‌های ذخیره‌شده‌ی شما به طور پیش‌فرض Folder نام خواهد گرفت.

به منظور تغییر نام این فولدر، موس خود را روی فولدر بچرخانید و روی آن بخش فولدر که نمایش داده می‌شود کلیک کنید. حال  Edit title را بزنید.

 

 

نام جدیدی در کادر پاپ‌آپ وارد کرده و بعد OK را بزنید.

 

 

برای باز کردن تمام تب‌های ذخیره‌شده در فولدر Speed Dial موس خود را روی فولدر بگردانید و دوباره روی آن بخش فولدر که نمایش داده می‌شود کلیک کنید.

برای باز کردن همه‌ی تب‌های ذخیره‌شده روی تب‌های جدید در پنجره‌ی فعلی گزینه‌ی Open all in new tabs را انتخاب نمایید.

همچنین می‌توانید Open all in new window یا Open all in new private window را هم بزنید.

 

 

اجِ مبتنی بر کرومیوم

می‌توانید تب‌های اجی را هم بوکمارک کنید اما مایکروسافت هم‌اکنون در حال کار کردن روی نسخه‌ی جدیدی از اج است که بر پایه‌ی کرومیوم بوده و کارایی بسیار بهتری دارد. در ادامه نشان خواهیم داد چطور می‌شود همه‌ی تب‌های بازِ اج جدید را بوکمارک کنید.

برای ذخیره‌ی تب‌های باز فعلی روی منوی اج کلیک کرده و Favorites را انتخاب کنید.

 

 

روی کادر Add all tabs to favorites برای فولدر (که قرار است حاوی تب‌های ذخیره‌شده باشد) اسمی بگذارید و فولدری برای ذخیره‌ی فولدر جدید انتخاب کنید. ما  Favorites bar را انتخاب کردیم.

Save را بزنید.

 

 

روی Favorites bar روی فولدر جدید راست‌کلیک کرده و Open all (X) را بزنید؛ X تعداد تب‌های ذخیره‌شده در فولدر را نشان می‌دهد. در اینجا همه‌ی تب‌های ذخیره‌شده در تب‌های جدید ویندوز فعلی باز می‌شوند.

همچنین می‌توانید Open all (X) in new window یا Open all (X) in incognito window را نیز بزنید.

توجه: اگر نوار Favorites را مشاهده نمی‌کنید روی منوی اج کلیک کرده، به سمت پایین اسکرول نموده و قاب General را پیدا نمایید. حال تاگل Show the favorites bar را زده تا آبی شود و رویش نوشته شود On.

 

 

سفری

اگر از مک استفاده نمی‌کنید و سفری را دوست دارید، می‌توانید همه‌ی تب‌های باز را در سفری ذخیره کنید. مطمئن شوید اپ سفری فعال باشد و بعد روی منوی Bookmarks در بالای صفحه کلیک کنید. Add Bookmarks for These X Tabs را انتخاب نمایید؛ تعداد تب‌های ذخیره‌شده در فولدر را نشان می‌دهد.

 

 

روی کادری که نشان داده می‌شود از فهرست دراپ‌داون Add this bookmarks folder to را انتخاب کنید.

سپس، نامی برای فولدر جدید که قرار است حاوی همه‌ی بوکمارک‌های شما از همه‌ی تب‌های باز باشد وارد کنید. نام پیش‌فرض Saved Tabs است.

Add را بزنید.

 

 

برای باز کردن همه‌ی بوکمارک‌های ذخیره‌شده در تب‌های جدید پنجره‌ی فعلی سفری، ابتدا مطمئن شوید سایدبارِ سمت چپ باز است.

سپس روی فولدر جدید راست‌کلیک و گزینه‌ی Open in New Tabs را انتخاب کنید.

 

 

گزینه‌های دیگر برای ذخیره‌ی همه‌ی تب‌های باز

همچنین می‌توانید با کپی کردن همه‌ی URLهای تب‌های باز در مرورگر خود URL  همه‌ی تب‌های باز را ذخیره کنید و آن‌ها را در فایل متنی یا فایل دیگر پیست نمایید.

اگر تصادفاً بدون ذخیره کردن تب‌های بازتان کروم یا فایرفاکس را بستید، می‌توانید تب‌های بسته‌شده را مجدداً باز کنید. اما همزمان تنها روی یک تب می‌توانید این کار را انجام دهید.

اگر همان مجموعه صفحات وبی را هر بار که مرورگر خود را باز می‌کنید باز شود می‌توانید مرورگر خود را طوری تنظیم کنید که این کار را برایتان به طور خودکار انجام دهد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.