۱۳۹۸/۵/۱۹ فناوری اطلاعات

کی بازار- چه دوست داشته باشید و چه بدتان بیاید، کروم پر است از ویژگی‌ها و قابلیت‌های سفارشی‌سازی که مرورگرهای رقیب فقط می‌توانند حسرتش را بخورند. از طرفی، شما Chrome Flags را در اختیار دارید که به کاربران نترس وبی اجازه می‌دهد تا با ویژگی‌های آزمایشی که تیم کروم ساخته است دست و پنجه نرم کنند. و بعد افزونه‌های کروم را دارید که تجربه‌ی وبگردی شما را تغییر داده‌اند و می‌شود آن‌ها را در قالب آیکون‌هایی کوچک سمت راستِ omnibox کروم علامت‌گذاری کرد.

این افزونه‌ها به لحاظ کارکرد (و کیفیت) در طیف گسترده‌ای قرار می‌گیرند؛ از آن‌هایی که مرورگر شما را ایمن می‌سازند گرفته تا آن‌هایی که شما را وقتی حین انجام کاری هستید متمرکز نگه می‌دارند. نیازی نیست برای پیدا کردن افزونه‌های کرومی خودتان را درگیر سرچ‌های بیهوده کنید. ما خود برایتان 7 افزونه‌ی برتر کرومی را گلچین کرده‌ایم.

  1. The Great Suspender

 

 

کامپیوترهای رده بالا و رده متوسط آنچنان مجهز هستند که بتوانند تعداد زیادی تب را روی گوگل کروم اجرا کنند. اما اگر از آن دست افرادی هستید که دوست دارید تب‌ها همینطور باز بماند و کند شدن تجربه‌ی وبگردی‌تان هم برایتان اهمیت چندانی ندارد پس Great Suspender بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این افزونه تب‌هایی را که در زمان بخصوصی استفاده نمی‌کنید به حالت تعلیق درمی‌آورد. تنظیم مدت زمان این تعلیق دست خودتان است. همچنین می‌توانید برخی وبسایت‌ها را در فهرست سفید خود قرار دهید تا به حالت تعلیق درنیایند. علاوه بر این ویژگی‌های دیگری نیز همچون معلق نکردن تب‌هایی که آدیو پخش می‌کنند نیز وجود دارد.

بگذارید کمی از حالت battery saver نیز برایتان بگوییم که تعلیق‌ها را تشدید کرده تا کمترین کار از باتری لپ‌تاپ‌تان کشیده شود!

  1. Better History

 

 

اخیراً به تاریخچه‌ی کروم خود نگاه انداخته‌اید؟ فضایی درهم و برهم؛ زباله‌دانی مملو از فعالیت‌های اینترنتی. با Better History می‌توانید تاریخچه کروم خود را مرتب و همه‌چیز را خیلی راحت پیدا نمایید. در این افزونه شما سایت‌های بازدیدشده را به همراه دانلودها مشاهده خواهید کرد. تب‌های مجزایی برای روزها و دستگاه‌های مختلف وجود دارد. بدین‌ترتیب خیلی راحت می‌توانید برخی ساعات و روزها را از تاریخچه مرور خود پاک کنید. بعضی‌وقت‌ها بهتر است وانمود کنیم کل روز، وقت خود را صرف وبگردی‌های بی‌هدف نکرده‌ایم.

  1. Google Dictionary

 

 

اینترنت پر است از لغات.... خودتان هم خوب می‌دانید برخی از آن‌ها بسیار سخت‌ هستند. نیازی نیست برای دیدن تعریف لغات به دیکشنری آکسفورد مراجعه کنید، گوگل این کار را برایتان آسان کرده است: افزونه‌ی رسمی دیکشنری که با دو بار کلیک روی هر کلمه، تعریف آن را به شما می‌دهد.

به بخش  Dictionary options رفته (دو بار کلیک روی آیکون کتاب) و گزینه‌ی دیگری نیز حتی وجود دارد که کلمه‌های جست‌وجو شده‌ی شما را ذخیره می‌کند.

  1. Ghostery

 

 

Ghostery پر است از آپشن‌های مختلف. می‌توانید آن را به عنوان یک ادبلاکر معمولی (با گزینه‌های پیش‌فرضش) استفاده کنید؛ اما همچنین قابلیت ردیابی کردنِ ردیاب‌های دیگر روی هر وبسایتی را نیز داشته و به شما اجازه می‌دهد به طور جداگانه هر یک را بلاک کنید.

این تازه یکی از قابلیت‌های مهیج آن است. شما با Ghostery کنترل بیشتری روی امور آنلاین خود دارید، محیط دیجیتال‌تان امن‌تر خواهد بود و همچنین تجربه‌ی وبگردی‌تان نیز سریع‌تر خواهد شد.

  1. StayFocusd

 

 

رفیق شفیق فیسبوک، StayFocusd به شدت قابل‌سفارشی‌سازیست. این ادبلاکر به شما اجازه‌ی تنظیم زمان، محدودیت‌بندی زمانی و مدت زمانی که می‌توانید به برخی وبسایت‌ها دسترسی داشته باشید می‌دهد. اگر حین کار کردن ناگهان خود را غرق در دنیای فیسبوک دیدید، می‌توانید StayFocusd را طوری تنظیم کنید که رفتن به این سایت را بلاک کند و به شما بگوید باید به سر کار خود برگردید.

این ادبلاکر، روش خوبی برای نظام‌مند شدن است؛ خصوصاً وقتی مشغول کار هستید. حتی می‌توانید سایت‌هایی را که دوست ندارید و یا آن دست از وبسایت‌هایی که مهمانان‌تان از آن‌ها بازدید می‌کنند تماماً بلاک کنید.

  1. HTTPS Everywhere

 

 

وقتی افزونه‌ای بر پایه‌ی پروژه‌ی تور است (که هم و غمش امنیت و حریم شخصی است) پس باید بی‌درنگ آن را انتخاب کنید. HTTPS Everywhere هر وبسایت http  رمزگذاری‌نشده را (وقتی بدان سر بزنید) به https تبدیل می‌کند (البته به شرط اینکه وبسایتی که از آن بازدید می‌کنید از https پشتیبانی کند). گرچه بیشتر سایت‌ها تا حدی رمزگذاریِ آنلاین ارائه می‌دهند؛ اما بسیاری هم هنوز آن را بدرستی بکار نمی‌برند. همین می‌تواند باعث شود اطلاعات‌تان در معرض دید قرار گیرد. با نصب این افزونه دلتان قرص خواهد بود که نیازی نخواهید داشت هر صفحه که می‌روید به Omnibox نگاه بیاندازید تا نکند یک وقت حریم‌خصوصی‌تان به خطر افتاده باشد.

لطفاً در نظر داشته باشید که این کار، همه‌ی سایت‌ها و صفحاتی را که دیدن می‌کنید رمزگذاری نمی‌کند زیرا خیلی از سایت‌ها هنوز هم کلی از محتوای خود را رمزگذاری‌نشده رها می‌کنند. این بدان معنا می‌باشد که هنوز هیچ نسخه‌ی رمزگذاری‌شده‌‌ای از HTTPS Everywhere برای لود شدن وجود ندارد.

  1. Unseen – Chat Privacy

 

 

بگذارید رک باشم: هیچ دوست ندارم وقتی پیام چت فیسبوکی را می‌خوانم مجبور شوم همان لحظه جواب دهم (صرفاً چون طرف مقابل می‌دانم من پیام را دیده‌ام). البته همیشه سعی می‌کنم همان لحظه جواب پیام‌ها را بدهم اما خودمانیم، بالاخره وقت‌هایی هم هست که آدم دوست دارد پیام را بخواند و جواب را ندهد، نه؟! Unseenتضمین می‌دهدافرادی که در فیسبوک با آن‌ها چت می‌کنید نمی‌توانند ببینند پیامشان توسط شما خوانده شده است یا نه و همین به شما اجازه می‌دهد سر فرصت پاسخ پیام‌ها را بدهید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.