۱۳۹۸/۵/۲۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- فرقی ندارد چقدر سعی می‌کنید جلویش را بگیرید، بالاخره روزی می‌آید که ببینید اکانت مایکروسافت‌تان بلاک شده است. متأسفانه، فراموش کردن رمزعبور عادتِ همه‌ی کاربران اینترنتی است. و وقتی هم چنین اتفاقی می‌افتد، همچنین دسترسی خود را به دردانه‌های مایکروسافت یعنی وان‌درایو و آفیس 365 نیز از دست خواهید داد. خوب یا بد، مایکروسافت سیستمی single sign-on دارد؛ بدین‌معنا که اگر از یکی از سرویس‌ها بلاک شوید از همه‌ی محصولات مایکروسافت بلاک می‌شوید. نگران نباشید! در این برزخ رمزعبور برای همیشه باقی نخواهید ماند. تا بازیابی تنها چند گام (دقیقه) مانده است.

بازیابی اولیه کلمه‌عبور چگونه است

بعد از امتحانِ رمزعبور اشتباه برای چند بار، مایکروسافت به شما هشداری را نشان خواهد داد که در نهایت شما را به صفحه‌ی ریستِ رمزعبور اکانت مایکروسافت هدایت خواهد کرد. اینجا همان جائیست که بازیابی شروع می‌شود. اکانتی را که می‌خواهید بازیابی‌اش کنید وارد نموده و Next را بزنید. سپس مرحله‌ی شماره دو شروع خواهد شد.

 

 

در مرحله‌ی دوم، مایکروسافت ابتدا سعی می‌کند اعتبار هویت شما را بسنجد چرا که قرار نیست کسی به اکانت‌تان دستبرد بزند. اگر نرم‌افزار اعتبارسنجی روی اسمارت‌فون خود دارید آن را کار انداخته و کد موجود را وارد نمایید. اگر هم چنین قابلیتی روی گوشی‌تان نصب نیست گزینه‌های زیادی وجود دارد که بواسطه‌ی آن‌ها بتوانید ثابت کنید دارنده‌ی اصلی اکانت هستید. روی use a different verification option کلیک کرده و برای دریافت کد عددی یا ادامه دادن مرحله‌ی بعدیِ بازیابی ایمیل یا شماره تلفن خود را انتخاب کنید. مایکروسافت سپس ظرف یک یا دو دقیقه کد را برایتان ارسال خواهد کرد و همین به شما اجازه می‌دهد تا پروسه‌ی ریکاوری را ادامه دهید.

 

 

اگر تا اینجای کار را درست پیش رفتید، دیگر باید بگوییم همه‌چیز تمام است. وقتی ثابت کنید دارنده‌ی اکانت هستید، مرحله‌ی بعد این است که رمزعبور جدیدی انتخاب نمایید. مایکروسافت از شما می‌خواهد رمزعبوری با دست‌کم 8 کاراکتر حساس به حرف بزرگ و کوچک انتخاب کنید. برای داشتن بالاترین حد امنیت ممکن به مدیر کلمه‌ی عبوری را توصیه می‌کنیم که به این راحتی‌ها توسط مهاجمین حدس زده نخواهد شد.

تنها کافیست رمزعبور جدید خود را وارد کنید و بعد با خیال راحت کارتان را انجام دهید. اکنون می‌توانید به اکانت مایکروسافت خود (شامل Outlook.com، OneDrive و Office 365) وارد شوید.

 

 

اگر بازیابی اولیه افاقه نکرد چه

اگر تا اینجای کار همه‌ی کارها را کردید پس باید در نهایت کنترل روی اکانت خود، بدان وارد شده باشید. متأسفانه، نمونه‌هایی داشتیم که رمزعبور ریست شده اما باز هم فرد نتوانسته لاگین شود. همچنین یک سری افراد هم هستند که به اطلاعات بک‌آپ تأیید روی اکانت‌های خود دسترسی ندارند. خیالتان راحت، مایکروسافت می‌داند چنین چیزهایی پیش می‌آید، برای همین برایتان گزینه‌ی دومی گذاشته است.

  1. به صفحه Recover your Microsoft account بروید و از بالا شروع کنید. از همه مهمتر اینکه باید به اکانت ایمیل کاری دیگر خود دسترسی پیدا کنید تا بتوانید از مایکروسافت اطلاعات را دریافت کنید. در صورت لزوم، تنها برای دسترسی مجدد به اکانت قبلی‌تان اقدام به ساخت اکانت مایکروسافت جدید کنید.
  2. اکنون می‌توانید فرم بازیابی شامل آدرس ایمیل دوم و نیز آدرسی که می‌خواهید بازیابی‌اش کنید را پر نمایید

 

 

 

  1. سپس، باید به سوالاتی که مایکروسافت از شما می‌پرسد پاسخ دهید تا مطمئن شود دارنده‌ی اصلی اکانت هستید. این سوال‌ها شامل نام و تاریخ تولد می‌شود.

 

 

 

  1. تنها چیزی که می‌ماند این است که بقیه‌ی مراحل بازیابی را تکمیل کرده و برای همیشه رمزعبور خود را پس گیرید. تنها چند سوال دیگر باقی می‌ماند حول محور استفاده‌ی قبلی‌تان از محصولات مایکروسافت می‌چرخد تا بدین‌ترتیب اعتبار هویت‌تان تأیید شود. به یاد داشته باشید، این سوالات که درست به اندازه‌ی خود پروسه مأیوس‌کننده‌اند تضمین می‌دهد هیچ‌کس قادر نیست به‌طرز مخربی به اکانت شما دسترسی پیدا کند.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.