کی بازار- این روزها خیلی از ما ویندوزمان 1803 است؛ یکی از پایدارترین نسخه‌های ویندوز 10. مایکروسافت در پی عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدش در ماه می 2019 اکنون دارد تمامی کاربران را ملزم به دریافت جدیدترین آپدیت ویندوز 10 می‌کند. آخرین نسخه‌ به آپدیت 1903 معروف است. آخرین مهلت تعیین‌شده توسط این شرکت 12 نوامبر 2019 است و این بدان معناست که تنها می‌توانید تا همین زمان مشخص‌شده آپدیت نسخه‌ی جدید را به تعویق بیاندازید.

با این وجود، خیلی‌ها گزارشاتی داده‌اند مبنی بر اینکه ورژن جدید پر از باگ است. از مشکلات اصلی آن می‌توان به کدهای مرموز خطا مانند 0x80242016 و طول کشیدن مدت‌زمان ریبوت پی‌سی در طول هر مرحله از آپدیت اشاره نمود. 

خیلی هم جای نگرانی نیست؛ در ادامه قرار است روشی تضمینی خدمتتان ارائه دهیم که به شما کمک خواهد کرد بتوانید در اولین قدم، آپدیت‌های نسخه‌ی 1903 ویندوز 10 را نصب کنید. شاید لازم باشد بین 4 تا 8 ساعت برایش وقت گذاشته شود اما این آپدیت در پس‌زمینه‌ی system tray رخ خواهد دارد؛ بدان‌معنا که می‌توانید در طول این مدت به کارهای سبک خود در لپ‌تاپ ادامه دهید.

مشکلات و عیب‌هایی‌های مربوط به آپدیت را در پی‌سی خود پیدا کنید

تجربه‌ی شخصی من (بعد از دو بار شکست): چالش اصلی من با نسخه‌ی 1903 ویندوز 10 خودِ آپدیتِ خودکار است که توسط مایکروسافت تنظیم شده. باید این هشدار را کاملاً نادیده بگیرید. در عوض بهتر است از Windows Update Assistant استفاده کنید، که در بخش بعدی بدان خواهیم پرداخت. پیش از آن، به دنبال مشکلات رایج از جمله نبودِ فضای دیسک و خطاهای دیواس منیجر بگردید.

وقتی کارتان با این بخش تمام شد، نرم‌افزار کوچکی تحت عنوان Windows Update Troubleshooter را دانلود کنید. این نرم‌افزار به طور اتوماتیک هر مشکل مربوط به آپدیت را ظرف تنها چند دقیقه شناسایی خواهد کرد.

 

 

این نرم‌افزار عیب‌یاب درصورتی که باید هر آپدیت معلقی را نصب یا دانلود کنید به شما خبر خواهد داد. روی گزینه‌ی Apply this fix کلیک کنید.

 

 

عیب‌یاب، اکثرِ مشکلات پی‌سی را -از جمله آپدیت اجزای ویندوز که نیاز به تعمیر دارند- پوشش می‌دهد. البته این را هم به یاد داشته باشید که هر خطایی هم صرفاً جدی نیست. برای مثال، شخصاً به چند خطاهای پایگاه داده برخوردم که خیلی طبیعی است.

 

 

می‌توانید برای دریافت جزئیات بیشتر از خطاهای رفع‌نشده، گزارشات عیب‌یابی را نیز مشاهده نمایید.

 

 

دانلود آپدیت‌ها- شاید کمی زمان ببرد

به Windows Update Assistant Page رفته و Windows 10 May 2019 update را دانلود کنید. پیش از دانلود آپدیت‌ها به شما می‌گوید پی‌سی‌تان سازگار است یا خیر. اگر نمایه‌ی زیر را دیدید یعنی در آپدیت 1903 موفق شده‌اید.

 

 

وقتی برنامه را اجرا کردید، نمایه‌ای با محتوای خوشامدگویی دریافت خواهید کرد. روی گزینه‌ی Update now کلیک کنید.

 

 

مطمئن شوید کانکشن اینترنت‌تان روان است. اگر مشکل اینترنت داشته باشید سعی نکنید جریان برنامه را قطع و یا پی‌سی خود را خاموش کنید. مایکروسافت در چنین مواقعی پیشنهاد می‌کند بگذارید (در همه‌ی این مدت) پی‌سی همچنان(از طریق یک کابل شارژ)  متصل بماند. به محض اینکه جریان اینترنت از سر گرفته شده، آپدیت نیز به مسیر خود ادامه خواهد داد.

سعی کنید از کانکشن اینترنت نامحدود استفاده نمایید.

 

 

25 درصد اول دانلود آپدیت خیلی زمان می‌برد. صبور باشید و بدانید در روند آپدیت‌تان هیچ خطایی رخ نداده است. می‌توانید پنجره را در system tray کوچک کنید.

وقتی دانلود کامل شد، سیستم به طور خودکار ریستارت می‌شود.

تأیید دانلود و پایان آپدیت

در مرحله‌ی بعدی، دستیار آپدیت دانلود را تأیید و کامپیوتر شما را آماده خواهد کرد. این فاز چندان زمانی از شما نخواهد برد.

 

 

بعد از اینکه دانلود تأیید شد، پی‌سی شما دوباره ریستارت خواهد شد. در سومین و آخرین مرحله، ویندوز 10 خودش را آپدیت خواهد کرد. به طور کلی، هیچ مشکلی وجود ندارد اما برخی گزارش داده‌اند که روند در درصد 51 تا 99 باگ زیادی دارد. بیشتر وقت‌ها ایراد کار از کانکشن اینترنت ضعیف است که می‌توانید با برطرف کردن آن پروسه را روان‌تر طی نموده و آپدیت‌ را از سر بگیرید.

 

 

مرحله‌ی سوم آپدیت کمی زمان‌بر خواهد بود (دو یا سه ساعت) و پی‌سی‌تان باید باری دیگر ریستارت شود.

بعد از ریستارت، می‌توانید نمایه‌ی هوم‌پیج جدید را برای ویندوز 10 ببینید (نسخه‌ی 1903). در این نمایه متوجه خواهید شد که کورتانا و سرچ این بار مجزا از یکدیگر عمل می‌کنند.

 

 

علاوه بر این، یک حالت جست‌وجوی پیشرفته و ویندوز سندباکس هم وجود دارد که قابلیت ماشین مجازی است. این گزینه‌ی جست‌وجوی پیشرفته در نسخه‌ی 1903 به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌هایی را که خیلی وقت است فراموششان کردیده‌اید پیدا کنید.

 

 

نتیجه‌گیری

نسخه‌ی 1903 ویندوز 10 تا مدت‌ها قرار است آخرین آپدیت اصلی باشد اما متأسفاته کمی باگ دارد. با این حال این امکان وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک کارایی‌اش بهتر شود.

 

  منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.