کی بازار- سریع‌ترین روش برای چک کردن شرایط آب و هوایی روی خودِ سرچ گوگل است. در کسری از ثانیه خلاصه‌ای از شرایط دما، بارش و رطوبت هر نقطه از جهان را (هر یک ساعت یک بار) به شما گزارش می‌دهد. با این حال، اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد برای چک کردن وضعیت آب و هوا روی دسکتاپتان از یکی از این اپ‌ها که در ادامه به شما معرفی خواهیم نمود استفاده کنید؛ چرا که آن‌ها نسبت به سرچ گوگل به شما اطلاعات و جزئیات خیلی بیشتری ارائه می‌دهند.

  1. اپ پیش‌فرض ویندوز به نام Weather

اپ پیش‌فرض ویندوز 10 که Weather نام دارد با هر نسخه‌ی جدید، آپدیت می‌شود. شما می‌توانید مستقیماً از منوی استارت بدان دسترسی داشته باشید.

 

 

هر لوکیشنی را که روی منوی جست‌وجو بزنید کلی اطلاعات مرتبط با شرایط آب و هوایی برایتان می‌آید. از ماین این اطلاعات می‌توان به جزئیات دقیقی در مورد دما، سرعت باد، میدان دید، فشار بیومتریک و رطوبت اشاره کرد.

 

 

این خلاصه جزئیات علاوه بر آپدیت‌های ساعتی یک بار، شامل روند بارش، پیش‌بینی‌های مربوط به وقوع طوفان، شاخص اشعه فرابنفش، زمان طلوع و غروب ماه و حالات قرارگیری کره‌ی ماه نیز می‌شود.

 

 

دیگر از گزارشات ماهواره‌ای، پیش‌بینی‌های راداری و خلاصه‌هایی از پوشش ابرها را که نگوییم.

 

 

الگوهای سوابق آب و هوایی، تعداد روزهای برفی و بارانی از بهترین ویژگی‌های این اپ به شما می‌آیند.

 

 

از آنجایی که استفاده از این اپ درون‌سازه‌ایِ مایکروسافت تماماً رایگان است، به شدت آن را توصیه می‌کنیم. همچنین بهترین ابزارهای دسکتاپی این شرکت محسوب می‌شود.

  1. WeatherBug

با کمترین اختلاف، WeatherBug هم امتیاز بالایی در میان اپ‌های آب و هوا دریافت کرده است؛ خوب جای تعجبی هم نیست: این اپ هوشمندانه‌ترین اطلاعات آب و هوایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپ فشرده است و فضای چندانی روی کامپیوتر شما نمی‌گیرد (تنها 2.8 مگابایت). با این حال، هنوز هم کلی اطلاعات عالی از وضعیت آب و هوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

 

جدا از پیش‌بینی‌های ده روزه و ساعتی و البته اطلاعات معمول در خصوص دما، رطوبت و فشار، دوربین‌های زنده‌ نیز دریافت خواهید کرد (این ویژگی بسیار شبیه این است که در مکان فیزیکی لوکیشن قرار دارید).

 

 

علاوه بر این، این اپ مجهز به قابلیت Maps است که اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد: آلرژی‌های فصلی، خشکسالی، فعالیت آنفولانزا، ردیاب‌های طوفان و صاعقه.

 

 

پر واضح است که Weather Bug اپی بی‌مانند است و تازه استفاده از آن نیز رایگان می‌باشد.

  1. Weather Radar Pro

اگر هواشناس هستید یا معنای تعاریف پیچیده‌ی حوزه‌ی آب و هوا را می‌دانید پس این اپ راداری برایتان بهترین گزینه خواهد بود. Weather Radar Pro را می‌توانید به قیمت تنها 2.49 دلار از فروشگاه مایکروسافت خریداری کنید.

 

 

شما می‌توانید هر چیزی را -از ویژگی‌های طوفانی تا سایز تگرگ و تصویر ماهواره‌ای الگوهای هوایی (آن هم آپدیت‌شده)- در این اپ پیدا کنید. Weather Radar Pro بیشتر برای توانایی‌اش در پیش‌بینیِ طوفان‌ها و گردبادها امتیاز گرفته است؛ این بدان معناست که اگر هوا ذره‌ای بهم ریخت اولین نفر خواهید بود که می‌توانید از مهلکه جان سالم به در ببرید.

 

 

تنها محدودیت این اپ راداری این است که مخصوص آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و کارائیبی‌هاست.

  1. 8-Bit Weather

 

 

حدس می‌زنیم طرفداران بازی‌های ویدیویی عاشق این اپ شوند. 8-bit Weather برای نمایش جزئیات به روز وضعیت آب و هوا از پرده نمایش ویدیو گیم استفاده می‌کند. این قابلیت برای آن‌هایی که به نظرشان مسائل مربوط به آب و هوا خسته‌کننده یا ترسناک است بهترین گزینه می‌باشد.

  1. Forecast

اگر می‌خواهید اپ پیش‌فرض ویندوز 10 را تغییر دهید، شاید Forecast  گزینه‌ی خوبی باشد چون بسبار به هم شبیه‌اند. این اپ که فقط 1.49 دلار دارد و در فروشگاه مایکروسافت موجود است نمودارهای دقیق‌تری را به شما نشان می‌دهد تا کاملاً حال و هوای موقعیت مکانی مورد نظر خود را حس کنید.

 

 

نه تنها این اپ در مقایسه با اپ پیش‌فرض ویندوز 10 اطلاعات دقیق‌تری می‌دهد که همچنین تم‌های بیشتری هم دارد تا بتوانید از میان آن‌ها آزادانه انتخاب کنید. البته بگوییم، اینکه صرفاً هوای بیرون گرفته باشد دلیل نمی‌شود تم دسکتاپ‌تان هم آن را انعکاس دهد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.