۱۳۹۸/۶/۱۲ فناوری اطلاعات

کی بازار-  نسخه‌ی دسکتاپی Outlook یکی از رایج‌ترین کلاینت‌های ایمیلی است که در کل جهان از آن استفاده می‌شود. به همین دلیل افراد معمولاً از آن برای چندین اکانت‌ ایمیل استفاده می‌کنند. با این حال، اگر یک اکانت ایمیل که بیش از بقیه استفاده‌اش می‌کنید داشته باشید، شاید بخواهید آن را اکانت ایمیلِ پیش‌فرض خود کنید. اکانت ایمیل پیش‌فرض در Outlook یک اینباکس است که وقتی ابتدا Outlook را روی دسکتاپ خود اجرا می‌کنید باز می‌شود

تنظیم اکانت پیش‌فرض در  Outlook

به منظور وادار کردن Outlook برای باز شدن به اکانت ایمیل پیش‌فرض، دو مرحله وجود دارد: یک اینکه می‌بایست اکانت پیش‌فرض را راه‌اندازی کنید و دو اینکه باید فایل اطلاعات پیش‌فرض را تنظیم نمایید.

برای راه‌اندازی اکانت پیش‌فرض، File > Account Settings را انتخاب کرده و بعد از منوی دراپ‌داون گزینه‌ی  Account Settings را بزنید.

 

 

در پنجره‌ی Account Settings، اکانتی را که می‌خواهید پیش فرضش کنید انتخاب نموده و Set as Default را بزنید.

با این کار اکانت پیش‌فرض در Outlook راه‌اندازی خواهد شد (آماده‌ی ارسال ایمیل). حالا وقتی می‌خواهید در میل جدید چیزی بنویسید، اکانت پیش‌فرض زیر فیلد From برایتان نمایش داده خواهد شد.

سپس، فایل داده‌های پیش‌فرض را برای استفاده (هر وقت که Outlook را باز می‌کنید) تنظیم کنید. برای انجام این کار، در پنجره‌ی   Account Settings تب Data Files را انتخاب کنید. برای اکانت ایمیلی که می‌خواهید پیش‌فرض شود فایل اطلاعاتی انتخاب کنید و بعد Set as Default را بزنید.

 

 

حالا Outlook به طور خودکار -هر بار که این اپ را باز کنید- این فایل اطلاعاتی را باز خواهد کرد. برای امتحانش، Outlook را ببندید و دوباره آن را باز کنید.

برای اینکه ببینید آیا همان ایمیل پیش‌فرض مد نظرتان راه‌اندازی شده است یا نه، ایمیل جدیدی برای نوشتن باز کنید و چک کنید قسمت From اکانت مد نظرتان را در خود داشته باشد.

 

 

اینکه اکانت ایمیلی که به کرّات از آن استفاده می‌کنید را پیش‌فرض سازید خیلی در وقتتان صرفه‌جویی می‌کند. دیگر نیاز نخواهید داشت مدام اکانت بخش  From را -هر بار که ایمیل جدیدی می‌فرستید- تغییر دهید.

راه‌اندازی فولدر اینباکس پیش‌فرض

اگر می‌خواهید هر بار که Outlook باز می‌شود فولدر اینباکس خاصی برایتان به طور خودکار باز گردد، یک تنظیمات دیگر برای آپدیت باقی مانده است.

منوی File را انتخاب کرده و Options را بزنید.

در منوی Outlook Options از تب جستجو Advanced را انتخاب کنید. زیر بخش Outlook start and exit دکمه  Browse را نزدیک فیلد Start Outlook in this folder انتخاب کنید.

 

 

به سمت پایین اکانت ایمیلی که می‌خواهید اینباکس پیش‌فرض کنید بروید. بعد آیتم اینباکس داخل آن اکانت را انتخاب کنید. حالا برای ادامه OK را بزنید.

 

 

OK را بزنید تا پنجره‌ی Outlook Options بسته شود.

حالا Outlook را بسته و مجدداً باز کنید. وقتی Outlook باز شد باید آن اینباکس اکانت ایمیل را در قالب پیشف‌رض مشاهده کنید که از قبل باز شده است.

 

 

همانطور که مستحضر هستید، تنظیم کردن Outlook طوریکه به صورت پیش‌فرض از اکانت ایمیل پیش‌فرض شما استفاده کند نیازمند چند مرحله‌ی مختلف است. اما به محض تکمیل این مراحل، دیگر هرگز نیازی نخواهید داشت آن اکانت را مدام در Outlook باز کنید.

راه‌اندازی اکانت ارسالی پیش‌فرض در Outlook.com

Outlook آنلاین چندان هم نیازی به کلی تنظیمات اکانت پیش‌فرض ندارد. با این حال، می‌توانید آن را طوری پیکربندی کنید که وقتی دارید ایمیل‌های جدید می‌نویسید از اکانت ایمیل پیش‌فرض استفاده کند. برای انجام این کار، به اکانت Outlook Online خود وارد شوید. در گوشه بالا سمت راست پنجره‌ی مرورگر آیکون تنظیمات Outlook Online را انتخاب کنید.

 

 

زیر منوی تنظیمات، View All Outlook Settings را بزنید.

در پنجره‌ی Settings از نوار جستجوی سمت چپ گزینه‌ی Mail را بزنید و بعد از منوی زیرینش Sync email را انتخاب کنید. در پنجره‌ی ایمیل  Sync به سمت پایین اسکرول کنید تا بالاخره به گزینه‌ی Set default From address برسید. در کادر دراپ‌باکس اکانت ایمیلی را انتخاب کنید که می‌خواهید هر بار ایمیل جدید می‌نویسید از آن استفاده شود.

 

 

برای اتمام کار گزینه‌ی Save را بزنید. حالا هر بار که با استفاده از Outlook Online ایمیل جدیدی نگارش می‌شود آدرس ایمیلی که به عنوان پیش‌فرض تنظیم کرده بودید برایتان در فیلد From پدیدار خواهد شد.

 

 

متأسفانه، نمی‌توانید Outlook Online را طوری تنظیم کنید که اینباکس اکانت ایمیل پیش‌فرض را باز کند. اکانت‌ها در ترتیب پیش‌فرضی مرتب‌سازی شدند که دیگر نمی‌توان تغییرشان داد. اگر از Outlook دسکتاپی استفاده می‌کنید در بخش تنظیمات اکانت‌های پیش‌فرض دستتان بسیار باز خواهد بود.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.