۱۳۹۸/۶/۲۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- نسخه‌ی دسکتاپیِ گوگل کروم هزاران افزونه برای مرورگر شما دارد که می‌تواند با قابلیت‌های مختلف آن را سیراب کند؛ از ادبلاکینگ گرفته تا اصلاحات غلط‌املایی. کاربران موبایلیِ کروم اما چندان خوش‌شانس نیستند- مرورگر رسمی کروم -برای موبایل- از این افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. چنانچه می‌خواهید روی دستگاه اندرویدی خود به چنین افزونه‌های کرومی دسترسی داشته باشید (یعنی آن‌ها را نصب و استفاده کنید) در ادامه با ما همراه شوید تا جزئیات‌ آن را خدمتتان شرح دهیم:

مرورگر Kiwi را نصب کنید

برای شروع، باید جایگزینی برای مرورگر کرومِ پیش‌فرض خود پیدا کنید. مرورگر Kiwi مبتنی بر پروژه‌ی کرومیوم است که کروم خود مبتنی بر همان است و این دو مرورگر خیلی به هم شباهت دارند.

اما علیرغم شباهت‌ها، تفاوت‌هایی هم هست که باید نسبت به آن‌ها اگاه باشید. برای مثال، چون مبتنی بر کرومیوم است و نه کروم، نمی‌توانید برای همگام‌سازی بوکمارک‌ها یا تاریخچه‌ی وبگردی‌تان از اکانت گوگل خود استفاده کنید.

 

 

خبر خوب برای طرفداران افزونه: برخلاف کروم اندرویدی، مرورگر Kiwi از نصب افزونه‌های کروم روی دسکتاپ (آن هم در نهایت آسانی) پشتیبانی می‌کند.

در جستجوی افزونه‌های کروم

نکته‌ی جالب در مورد نصب افزونه‌های دسکتاپی کروم روی اندروید این است که هیچ پورتال ساده‌ای وجود ندارد که بشود این افزونه‌ها را از طریق آن‌ها دانلود کرد؛ باید از Chrome Web Store با آن طراحی به شدت کاربرناپسندش استفاده کنید.

به Chrome Web Store رفته یا با انگشتان خود زوم کنید یا نمایشگر خود را برای دسترسی بهتر بچرخانید. در هر دو حالت، این پروسه بسیار زمانبر و سخت خواهد بود.

 

 

از اینجا، پروسه‌ی نصب برای افزونه‌ها درست مانند دسکتاپ‌تان است. Chrome Web Store فهرستی از توصیه‌ها با بخش‌هایی برای افزونه‌هایی که به تازگی آپدیت شدند و بسیار محبوب بوده‌اند ارائه می‌دهد. همچنین بخشی به نام Editors Picks نیز وجود دارد که برای شما گزینه‌های دستچین‌شده‌ی گوگل را نیز نشان می‌دهد (تا نصب کنید).

چنانچه می‌خواهید چیزی خاص را پیدا کنید، افزونه‌ی مورد نظر خود را با استفاده از نوار جست‌وجو در بالا سمت چپ صفحه جست‌وجو نمایید.

افزودن افزونه‌های کرومی به Kiwi

وقتی افزونه‌ی مورد نظر خود را در سرچ پیدا کردید، روی دکمه‌ی Add to Chrome کنارش کلیک کنید. یا (به عنوان گزینه‌ای دیگر) می‌توانید روی صفحه‌ی فروشگاه کلیک کنید تا ابتدا اطلاعات بیشتری در مورد افزونه‌ی مد نظر خود پیدا کنید. دکمه‌ی Add to Chrome نیز پدیدار خواهد شد.

 

 

اگر مجوزهای دیگری مورد نیاز بود، از شما خواسته خواهد شد تا آن‌ها را تأیید کنید. تنها کافیست روی گزینه‌ی OK کلیک کرده و صبر کنید تا افزونه نصب شود. چنانچه می‌خواهید تکمیل نصب را تأیید کنید روی دکمه‌ی تنظیمات (سه نقطه عمودی) کلیک نمایید. از آنجا روی Extensions کلیک کنید.

اینجاست که صفحه‌ی افزونه‌ها را مشاهده خواهید کرد که بسیار به صفحه‌ی افزونه‌های کروم شباهت دارد. وقتی مرورگر  Kiwi افزونه را نصب کرد، همینجا ظاهر خواهد شد (برای استفاده از قبل فعالسازی شده است).

همچنین اگر فایل CRX یا  ZIP افزونه‌ی کروم را داشته باشید می‌توانید به طور دستی افزونه‌ها را لود کنید. برای انجام این کار، گزینه‌ی Developer Mode را در بالا سمت راست صفحه‌ی افزونه‌ها فعالسازی نمایید. از اینجا روی Load کلیک کرده و افزونه‌ی خود را انتخاب نمایید و البته مطمئن شوید بعد از آن فعال خواهد بود.

پاک کردم افزونه‌های‌ کرومی در Kiwi

اگر چندان هم به افزونه علاقه نداشتید می‌توانید آن را درست همانطور که افزونه‌ای را در کروم پاک می‌کردید از مرورگر Kiwi نیز پاک کنید. به صفحه‌ی افزونه‌ها بروید، افزونه‌ی خود را پیدا کنید و روی گزینه‌ی Remove بزنید.

 

 

مرورگر Kiwi از شما خواهد خواست تا تأیید کنید آیا می‌خواهید این افزونه‌ را حذف کنید یا خیر. تنها کافیست OK را بزنید تا حذف تأیید شود و یا همچنین می‌توانید روی Cancel کلیک کنید.

 

 

مانند کروم، همچنین می‌توانید افزونه‌ها را در مرورگر  Kiwi نیز غیرفعال کنید. تنها کافیست روی اسلایدر آبی‌رنگ در پایین سمت راست هر افزونه روی صفحه‌ی افزونه‌ها کلیک کنید تا غیرفعال شوند.

تجربه‌ی وبی دسکتاپ روی گوشی

فقط پشتیبانی از افزونه نیست که مرورگر Kiwi را به جایگزینی خوب و منبع باز برای گوگل کروم تبدیل کرده است (برای دستگاه‌های اندرویدی). این مرورگر همچنین از ادبلاک درون‌سازه‌ای، حفاظت کریپتوجکینگ و کلی قابلیت‌های سفارشی‌سازی نیز برخوردار می‌باشد. از همین رو می‌توان آن را یکی از بهترین مرورگرهای موبایل برای سیستم‌عامل اندروید دانست.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.