۱۳۹۸/۷/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- این روزها، یکی از آزاردهنده‌ترین چیزهای بازدید از وبسایت‌ها در اینترنت، رگبارِ آگهی‌های تبلیغاتی‌ای است که بر سر کاربر می‌بارد. این آگهی‌ها وقتی دارید سعی می‌کنید محتوای واقعی روی سایت را ببینید، در فرمت‌های مختلف روی صفحه پاپ‌آپ می‌شوند. خوشبختانه، گوگل‌کروم حالتی را به نام حالت مطالعه‌ی مخفی[1] ارائه داده است که به شما اجازه می‌دهد تنها به نسخه‌ی متن ساده‌ی وبسایت دسترسی داشته باشید (بدون هیچ پاپ‌آپِ مزاحم یا آگهیِ تبلیغاتی اعصاب خردکنی). در ادامه همراهمان باشید تا روش فعالسازی این قابلیت را که در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد به شما آموزش دهیم.

فعالسازی این قابلیت

گوگل این ایده را از مرورگر فایرفاکس قرض گرفته است؛ متنها کروم به جای اینکه به طور پیش‌فرض این ویژگی را کروم خود تعبیه کند گذاشته‌ است تا خود کاربر آن را به صورت دستی فعالسازی نماید (از طریق صفحه‌ی فلگ‌ها). در ادامه با ما همراه شوید تا مراحل فعالسازی این قابلیت را خدمتتان ارائه دهیم:

اول اینکه، مطمئن شوید نسخه‌ی کرومتان 75 به بالا باشد زیرا این قابلیت توسط نسخه‌های پایین‌تر این مرورگر پشتیبانی نمی‌شود. سپس مراحل زیرا را طی کنید:

  1. در صفحه‌ی آدرس کروم chrome://flags را تایپ کرده و Enter را بزنید. سپس به صفحه‌ی Chrome’s Flags برده خواهید شد. در این بخش مرورگر قابلیت‌های آزمایشی‌تری وجود دارند که هنوز آنقدری بهشان اطمینان نیست که بخش ثابتی از خط ویژگی‌های موجود کروم باشند.

 

 

 

  1. این قابلیت را با عنوان  Enable Reader mode جستجو کنید.
  2. وقتی قابلیت Reader Mode را پیدا کردید روی پرچم کناری‌اش کلیک کرده و آن را از Default به Enabled تغییر دهید.

 

 

 

 راه دیگر برای فعالسازی این قابلیت رفتن به نوار آدرس کروم، تایپ کردن chrome://flags/#enable-reader-mode و زدن روی Enter است تا وارد این بخش شوید.

  1. حالا تنظیمات روی مرورگر شما تغییر کرده است. برای اینکه تغییرات، اِعمال شوند از مرورگر خارج شده و مجدداً لاگین کنید.

به وبسایتی که حین خواندن محتوایش برایتان پا‌پ‌آپ و کلی آگهی مزاحم پخش می‌کند بروید. منوی سه‌نقطه‌ای در گوشه بالا سمت راست صفحه را باز کرده و به دنبال گزینه‌ای تحت عنوان Distill بگردید. روی آن کلیک کنید.

اکنون قادر خواهید بود نسخه‌ی خام و بدون آگهی سایت را که فقط محتوای اصلی را در خود دارد مشاهده کنید. در این بخش، تمام پاپ‌آپ‌ها و آگهی‌های آزاردهنده‌ی تبلیغاتی به طور اتوماتیک بلاک شده‌اند تا شما در نهایت آرامش اعصاب به مطالعه‌ی خود روی سایت ادامه دهید.

چنانچه می‌خواهید به همان نسخه‌ی اصلی برگردید تنها کافیست روی کمان برگشت در گوشه بالا سمت چپ زده تا به تنظیمات قبلی بازگردید.

یادآوری

حالت مطالعه‌ی مخفی به طور حتم روی عادات وبگردی شما تأثیر خواهد گذاشت: اول اینکه باید بدانید برخی سایت‌ها وقتی گوگل به طور خودکار تمامی آگهی‌های آن‌ها را می‌بندند دیگر محتوایشان را به شما نشان نخواهند داد. همچنین از آنجایی که این قابلیت هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد همیشه این امکان هم هست که وسط‌های وبگردی شما گیر کند یا دچار مشکل شود.

 

[1] Hidden reader mode

 

 منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.