۱۳۹۸/۷/۲۲ فناوری اطلاعات

کی بازار- یکی از آزاردهنده‌ترین تجربه‌های کامپیوتری، داشتن فایل‌هایی است که نرم‌افزارها اجرایشان نکند. اگر این اتفاق برای شما هم افتاده است پس می‌دانید تا چد حد می‌تواند آدم را مأیوس کند.

متأسفانه، آیفون‌ها و آیپدهای جدیدِ حاضر عکس‌ها را با فرمت HEIF[1] می‌اندازند و تصاویر را با افزونه‌ی HEIC ذخیره می‌کنند. این فرمت (با همه‌ی مزایایی که دارد) برای ویندوز 10 ناآشنا و نامأنوس است. این بدان معناست که اکثر اپ‌های شما یا قادر به استفاده از چنین فایل‌هایی نبوده و یا آن را پشتبانی نخواهند کرد.

 اگر موفق نشدید فایل‌های HEIF را روی ویندوز 10 خود مشاهده کنید، در ادامه چند نرم‌افزار به شما معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فایل‌های HEIF را تبدیل به فرمت JPG کنید. با ما همراه شوید.

  1. HEICtoJPEG

اگر تعداد تصاویری که می‌خواهید تبدیلشان کنید زیاد نیست (تا 50 عکس در هر دفعه)، پس ساده‌ترین گزینه شاید رجوع کردن به نرم‌افزار  HEICtoJPG از طریق مرورگرتان باشد.

 

 

 

نیازی نیست هیچ نرم‌افزار اضافی‌ای دانلود کنید. این نرم‌افزار رابط کاربری درگ و دراپ بسیار تمیز و مرتبی به شما ارائه می‌دهد که بدین‌ترتیب می‌توانید عکس‌ها را مستقیم داخل کادر بگذارید.

  1. HEIC Converter Free

این یک برنامه‌ی رایگان مخصوص تبدیل عکس‌های فرمت  HEIC به JEPG است. HEIC Converter Free به شما اجازه می‌دهد کیفیت تصویر را پیش از عملیات تبدیل انتخاب نمایید. همچنین قادرید انتخاب کنید اطلاعات Exif در طول تبدیل بماند یا پاک شود. قابلیت نهایی این تبدیلگر رایگان، پشتیبانی‌اش از تغییر اندازه‌ی دسته‌جمعی است.

 

 

 

شما می‌توانید گزینه‌ی 100% را انتخاب کنید که عکس‌ها را تار نخواهد کرد اما آن‌ها را در همان کیفیت نگه خواهد داشت. برای حفظ کیفیت بالای تصویر، بهتر است بالای 85 درصد انتخاب کنید تا تصاویر تبدیل‌شده بعد از فشرده‌سزی دستکاری نشوند. این ابزار رایگان برای آیفون 7 به بالا کار کرده و به شما اجازه خواهد داد تا فایل‌های HEIC را به عکس‌های فرمت JPG/PNG تبدیل کنید (چه به صورت تکی و چه دسته‌جمعی).

  1. IMazing HEIC Converter

iMazing HEIC Converter  ابزار ساده و بدون آگهی‌ای است که کارش تبدیل HEIC‌ها به فرمت JPG است.

 

 

 

شما می‌توانید با استفاده از درگ و دراپ یا منوی فایل آن را اضافه کنید. این برنامه تبدیل به دو فرمت JPEG و PNG را پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

  • تبدیل HEIC به JPG
  • تبدیل HEIC به PNG
  • درگ و دراپ فایل‌ها یا فولدرهای .heic
  • آسان با کاربردی راحت
  • حفظ ابر داده‌های EXIF
  • پشتیبانی از پروفایل‌های رنگی شامل گامون رنگ گسترده[2]
  1. HEIC Image Converter Tool

این اپ رایگان را می‌توان در Windows store پیدا کرد. HEIC Image Converter Tool از سه فرمت JPG، PNG و JPEG پشتیبانی می‌کند. استفاده از این ابزار فقط مزیت دارد و بس.

درست مانند iMazing، این ابزار نیز کاربردی بسیار آسان دارد و در کل برای تبدیل عکس‌ها همین سه مراحله احتیاجتان خواهد شد:

  • انتخاب عکس
  • انتخاب فرمت خروجی
  • تبدیل عکس
  1. iOS “Automatic” Transfer Mode

برخلاف اپ‌های طرف‌سوم که پیشتر بدان‌ها پرداختیم، این ابزار به تنظیمات درون‌سازه‌ای آی‌او‌اس مجهز است و اجازه می‌دهد حین انتقال فایل‌ها به ویندوز 10 (از طریق یو‌اس‌بی) تبدیل‌ها به طور اتوماتیک انجام شوند.

استفاده از این تنظیمات یعنی وقتی دارید عکس‌ها را با اپ Photos وارد می‌کنید، تبدیل خودکار به فرمت JPG نیز توأمان رخ می‌دهد. این متود کاملاً یکپارچه انجام می‌شود.

  1. CopyTrans HEIC for Windows

این اپ نیز رایگان است. برنامه‌ی CopyTrans HEIC برای کمک به کاربران ویندوزی طراحی شده است تا بواسطه‌ی آن بتوانند عکس‌های فرمت HEIC خود را روی ویندوز 7 و ویندوز 8 خود مشاهده کنند. واضح است که این دو سیستم‌عامل پشتیبانی HEIC ندارند؛ اما CopyTrans HEIC این قدرت را به شما می‌دهد تا چنین چیزی را ممکن سازید. توجه داشته باشید که این ابزار تنها تبدیل JPG و نه png را پشتیبانی می‌کند.

  

 

 

CopyTrans HEIC در ویندوز 10 می‌تواند حکم پلاگینی را داشته باشد که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های HEIC را با استفاده از Windows Photo Viewer باز کنید.

  1. Use Email

شاید به خودتان بگویید چرا به فکر خودتان خطور نکرد. بله، روشی بسیار آسان که به هیچ ترفند و کلکی هم نیاز ندارد: جیمیل خود را باز کرده و تصاویر را پیوست کنید و خواهید دید که به طور خودکار به JPG تبدیل خواهند شد. به محض اینکه ایمیل خود را باز و فایل‌ها را در ویندوز 10 خود دانلود می‌کنید، کارتان تمام می‌شود.

  

[1] High-Efficiency Image Format

[2] wide-gamut

 

 منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.