۱۳۹۸/۸/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- برخی اوقات، توسعه‌دهندگان اندرویدی که اپ‌هایشان یک سری کارایی‌ِ مبتنی بر لوکیشن دارند ممکن است لوکیشنِ ساختگی بدهند تا مطمئن شوند قابلیت‌های این اپ‌ها درست همانطور که باید دارند عمل می‌کنند. افرادی هم که توسعه‌دهنده نیستند می‌توانند درست به همین راحتی به قابلیت دسترسی داشته باشند (البته روی اندروید، چون آیفون شاید کمی مشکل‌تر باشد)؛ قابلیتی که جهانی از امکان‌ها و احتمالات را در اختیار آدمی قرار می‌دهد: دور زدنِ ژئوبلاک‌ها، سر کار گذاشتن و فریب دادن دوستانتان، خودداری از نظارت‌های سیاسی و/یا سازمانی. حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید این قابلیت‌ چه اختیارات دیگری می‌تواند به شما بدهد! دلتان می‌خواهد بروید صحرای بزرگ آفریقا؟ هم‌سفرِ گوزن شمالی در شهر منیتوبا شوید؟ یا در عمق 3900 متری اقیانوسِ آتلانتیک شیرجه بزنید و لاشه‌ی کشتی تایتانیک را ببینید؟ شاید این حقه کاری نکند که بتوانید در حقیقت چنین کارهایی را انجام دهید اما دست کم می‌توانید کاری کنید مردم باور کنند واقعاً همه‌ی این جاها را رفته‌اید.

گزینه‌‌ی  Developer options را فعال کنید

 

 

 

اگر هنوز این کار نکردید، باید در منوی تنظیمات اندروید خود گزینه‌ی Developer options را فعال کنید.

  1. منوی About phone خود را در تنظیماتتان پیدا کنید (شاید زیر دسته‌بندیِ System باشد).
  2. به سمت پایین اسکرول کنید و روی دکمه‌ی Build number هفت بار بزنید تا به شما بگویید توسعه‌دهنده شده‌اید.
  3. حالا، باید بتوانید دکمه‌ی Developer options را در منوی Advanced پیدا کنید.

دانلود اپِ لوکیشنِ ساختگی

سپس به اپی نیاز خواهید داشت که به گوشی شما لوکیشن‌های ساختگی بخوراند. کلی از این جور اپ‌ها وجود دارد؛ پس می‌توانید هر کدام که برایتان بهتر بود را انتخاب کنید. در ادامه بهترین گزینه‌ها را خدمتتان معرفی کرده‌ایم:

Fake GPS location

 

 

 

Fake GPS location شاید محبوب‌ترین اپ رایگان برای درست کردن لوکیشن‌های ساختگی باشد؛ دلیلش هم  کاربرد آسانش است. فقط کافیست نشانه‌گر نقشه را روی موقعیت مورد نظر خود بگذارید و دکمه‌ی سبز رنگ Play را در گوشه پایین سمت راست بزنید. دکمه‌ی Pause در گوشه سمت چپ آن را متوقف می‌کند. همچنین گزینه‌ای برای جست و جوی آدرس ارائه می‌دهد ولی کار کردنش همیشگی نیست.

 Mock GPS with joystick

 

 

 

لوکیشن ساختگیِ GPS برای دست‌انداختن‌های معمولی است اما اگر می‌خواهید این ترفند به شدت مکان جعلی‌تان را واقعی جلوه دهد نیاز به قابلیت‌های پیچیده‌تری دارید. از همین رو Mock GPS with joystick را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید GPS خود را در موقعیت بخصوصی تنظیم کنید و بعد از جوی‌استیک (اهرمک) استفاده کنید تا دستگاهتان حین حرکت ظاهر گردد. حتی می‌توانید سرعت را نیز تغییر دهید تا حالات مختلف حمل و نقل شبیه‌سازی شود. همینطور که بین اپ‌ها سوئیچ می‌کنید، جوی‌استیک به طور پیش‌فرض روی نمایشگر می‌ماند و همین باعث می‌شود، «حرکت‌های» خود را در رابط‌های دیگر مورد ردیابی قرار دهید.

شما می‌توانید ساخت لوکیشن جعلی را با زدن روی هر قسمت نمایشگر شروع کنید و بعد کار را با زدن بر روی دکمه‌ی قرمزرنگ تمام کنید.

Fake GPS Location – GPS JoyStick

 

 

 

Fake GPS Location – GPS JoyStick هم تجربه‌ی ساخت لوکیشن جعلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید به دلیل قابلیت‌های بسیارش استفاده از این اپ کمی پیچیده و مشکل باشد اما نتیجه‌اش شما را بسیار راضی خواهد کرد: با استفاده از این اپ، حرکات جی‌پی‌اس شما بسیار واقعی به نظر خواهد رسید. حتی به شما این اجازه داده خواهد شد که بتوانید جی‌پی‌اس خود را روی مسیر از پیش تعیین‌شده نیز ارسال کنید- هیچ کنترل دستی هم نیاز نیست. این اپ دارای کنترل‌های بسیاری است که وقتی دارید از اپ‌های دیگر استفاده می‌کنید همچنان روی صفحه می‌مانند. این کارکردِ مفیدی است، خصوصاٌ وقت‌هایی که ممکن است بخواهید لوکیشن، آناً تغییر داده شود.

شاید سر در آوردن از همه‌ی کنترل‌ها و تنظیمات روی این اپ کمی از شما زمان ببرد اما اگر اهل کند و کاو باشید نباید حوصله‌تان سر برود.

انتخابِ یک اپِ mock location

 

 

 

برای فعالسازیِ لوکیشنِ ساختگی روی سیستم‌عامل اندروید، باید اپی را که بدان کنترل می‌دهید انتخاب کنید. هر بار که می‌خواهید از اپ لوکیشن ساختگی مختلف استفاده کنید باید این تنظیمات را از نو تغییر دهید.

  1. به Settings -> System -> Advanced -> Developer options بروید.
  2. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Select mock location app برسید. رویش بزنید.
  3. اپی را که می‌خواهید موقعیت خود را در آن جعل کنید انتخاب نمایید. انتخاب گزینه‌ی Nothing دیگر اجازه نخواهد داد اپ دیگری این کار را انجام دهد. 

حقه بازی!

 

 

 

جاهای سختش تمام شد! حالا دیگر آماده‌ی انجام حقه‌اید. اپ حقه‌بازِ خود را به عنوان اپ لوکیشن ساختگی‌تان باز کنید و کارهای لازم را انجام دهید. اگر باید وانمود کنید کشور دیگری هستید تا بدین‌ترتیب از شر برخی ژئوبلاک‌ها خلاص شوید همچنین باید وی‌پی‌ان و سرور آن کشوری را که مثلاً می‌خواهید در آن باشید نیز داشته باشید (چراکه برخی اپ‌ها/سرویس‌ها روی آدرس آی‌پی و لوکیشن بسیار حساسند و آن را حسابی مورد بررسی قرار می‌دهند).

این کلک را برای امور شر به کار نبرید

واضح است حالا که این قدرت فوق‌العاده را دارید باید مسئولیتش را نیز گردن گیرید. منظورمان این است که اگر بدون اینکه پایتان را از خانه بیرون گذاشته باشید دارید Pokemon GO بازی می‌کنید و فکر می‌کنید خوب این صرفاً یک بازی است باید بگوییم که تیم این گیم حسابی حواسشان به این قبیل مسائل هست. شرکت نیانتیک، استودیوی سازنده‌ی این بازی در واقع خود، بخشی از گوگل به حساب می‌آید. آن‌ها خوب می‌دانند که چه کسی روی سیستم‌عامل اندروید دارد کلک سوار می‌کند. دور زدن قوانین یک اپ یا کسب و کار شاید در نهایت به منع شما منتهی شود. در عوض، سعی کنید این ترفند را خرجِ کارهای بی‌ضرر کنید؛ مثلاً کاری کنید خانواده‌تان قبول کنند که عده‌ای شما را دزدیده‌اند (البته در حد یک شوخی ساده!). این قدرت حتی می‌شود توجیه خوبی برای تأخیرهای سر کار باشد. «ببخشید رئیس، مسیر رو اشتباه رفتم و الان دارم اقیانوس آتلانتیک رو شنا می‌کنم و میام. ده دقیقه دیگه اونجام».

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.