۱۳۹۸/۱۰/۲۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- هر زمان مسیر را گم کنید گوگل‌مپس همچون فرشته‌ای شما را نجات خواهد داد. این سرویس بهترین روش است برای ردیابی و نظارتِ مکان‌هایی که قبلاً رفته‌اید. اما اگر نخواهید گوگل‌مپس خبر داشته باشد قبلاً کجاها رفته‌اید چه؟ خوشبختانه چنین قابلیتی وجود دارد و به شما اجازه می‌دهد تا حین استفاده از این سرویس در حالت ناشناس به سر ببرید. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه‌ی استفاده از گوگل‌مپس را در حالت ناشناس خدمتتان توضیح دهیم.

ناشناس شوید

مطمئن شوید آخرین و به‌روزترین نسخه‌ی گوگل مپس روی گوشی‌تان نصب شده است. اپ را روی گوشی خود اجرا کرده و به نمایه‌ی اصلی نویگیشن بروید.

 

 

 

در گوشه بالا سمت راست صفحه، کنار نواری خالی جایی که نام لوکیشنی را که می‌خواهید جست‌وجو کنید می‌زنید یک آیکون با عکس پروفایل شما وجود دارد. روی آیکون کلیک کرده تا پروفایل گوگل‌مپتان بالا بیاید. در اینجا یک سری گزینه برای سوئیچ کردن از اکانتی به اکانتی دیگر پیدا خواهید کرد. و زیر این گزینه هم قابلیتی تحت عنوان Turn on Incognito mode وجود دارد.

 

 

 

این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا در گوگل‌مپس به حالت ناشناس بگردید.

 

 

 

وقتی کارتان با حالت ناشناسِ نقشه تمام شد آنگاه می‌توانید به تنظیمات همیشگی گوگل‌مپس برگردید. این کار را می‌توانید با باری دیگر ضربه زدن بر روی آیکون عکس در گوشه بالا سمت راست صفحه کنار نوار جست‌وجو (اکنون آیکون Incognito با نماد یک کلاه و عینک با پشت‌زمینه‌ای مشکی‌رنگ نمایش داده شده) انجام دهید.

 

 

 

گزینه‌ی جدیدی به نام  Turn off Incognito mode پاپ‌آپ خواهد شد. این گزینه را برای خروج از حالت ناشناس انتخاب نمایید.

ویژگی‌های حالت ناشناس

حالت ناشناس که توسط خود سرویس گوگل‌مپس ارائه شده عملکردی تقریباً مشابه با حالت ناشناس گوگل کروم دارد. این بدان معناست که آن بخش از اطلاعات شما که مربوط به مکان‌هایی می‌شود که بازدید کرده‌اید دیگر توسط شرکت گوگل ذخیره خواهد شد. شما می‌توانید هر لوکیشنی را داخل گوگل‌مپس وارد کنید و این اپ دیگر هیچ حافظه‌ی از مسیرها نخواهد داشت. ورژن ناشناس با ورژن شناس این اپ خیلی متفاوت عمل می‌کنند؛ در حالت شناس تمام مکان‌هایی که می‌زنید ذخیره گشته و برای ساخت پروفایل شخصی‌سازی‌شده از مسیرهایتان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درست است که حالت ناشناس حریم‌خصوصی را مقدم می‌شمارد اما همچنین می‌تواند نقایص خود را هم داشته باشد. برخی از قابلیت‌های معمول که دیگر در چنین حالتی کار نخواهند کرد عبارتند از:

  • اشتراک‌گذاری لوکیشن‌تان با سایرین
  • دریافت نوتیفیکیشن‌ها و یا پیام‌ها در خصوص مکان‌هایی که بازدید کردید.
  • توانایی در بازدید تاریخچه‌ی جستجو برای پیدا کردن نام مکانی که پیشتر آنجا رفته بودید.
  • ذخیره شدن مپ‌های آفلاین در اپ‌ شما.

افزون بر این، تعدادی از قابلیت‌های مهم نی در حالت ناشناس کارایی خود را از دست خواهند داد: پیشنهادات تکمیل جست‌وجو، گذاشتن نظر در گوگل مپ، میکروفون دستیار گوگل در جست‌وجوها و یکپارچه‌سازی رسانه‌ها.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.