۱۳۹۸/۱۲/۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- هر زمان که پی‌سی خود را بوت‌آپ (راه‌اندازی) می‌کنید، ویندوز 10 یک سری (به اصطلاح) برنامه استارت‌آپی لود می‌کند که همزمان با بالا آمدن سیستم عامل، به صورت یکجا باز می‌شوند. برخی از آن‌ها برنامه‌های طرف اولی همچون Windows Defender و OneDrive بوده و بقیه هم نرم‌افزارهای طرف سومی هستند که شما روی پی‌سی خود نصب کرده‌اید. این برنامه‌ها از طریق فولدر استارت‌آپ روی پی‌سی ویندوز 10 شما کنترل می‌شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا خدمتتان توضیح دهیم چطور می‌شود فولدر استارت‌آپ ویندوز 10 برای همه‌ی کاربران (و همچنین کاربران ثبت‌نام‌کرده) را پیدا کرد.

 

 

به طور پیش‌فرض، Windows 10 Startup folder for all users همان C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp است. همچنین می‌توانید با فشار دادن Win + R و بعد تایپ کردن shell:common startup در کادر Run به فولدر استارت آپ دسترسی پیدا نمایید.

 

 

به منظور پیدا کردن فولدر استارت‌آپ ویندوز 10 برای کاربری که از قبل به ویندوز 10  Sign-in بوده به

C:\Users\User\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup رفته یا Win + R را فشار داده و بعد shell:startup را تایپ کنید.

وقتی در این فولدر قرار گرفتید شاید از اینکه متوجه شوید برنامه‌هایی که با ویندوز 10 بالا می‌آیند در واقع اینجا نیستند تعجب کنید.

شما می‌توانید به طور دستی اینجا میانبرهای برنامه اضافه کنید و این میانبرها خواهند بود که از این به بعد با پی‌سی شما بالا خواهد آمد. اما اپ‌هایی که به طور خودکار توسط نرم‌افزارهای طرف‌سوم یا ویندوز 10 اضافه شدند از Task Manager کنترل می‌شوند.

 

 

برای دسترسی به اینها، Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید و بعد روی تب Startup کلیک نمایید. از اینجا شما می‌توانید بقیه‌ی برنامه‌ی استارت‌آپ‌تان را کنترل نموده، رویشان دو بار کلیک کرده و بنا به دلخواهتان آن‌ها را فعال یا غیرفعال نمایید. حالا که فولدر Startup را پیدا کرده‌اید می‌توانید چک کنید ببینید آیا این اپ‌ها این دور و بر هستند یا نه، چراکه آن‌ها به کُند کردن استارت‌آپ ویندوز معروفند. همچنین می‌توانید لود شدن سریع این آیتم‌های استارت‌آپ را به تعویق بیاندازید تا سرعت بوت‌آپ بالاتر رود.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.