۱۳۹۸/۱۲/۷ فناوری اطلاعات

کی بازار- کانتکت‌ها مؤلفه‌ی بسیار مهمِ هر اسمارت‌فون یا دستگاه محسوب می‌شوند. کانکت‌ها در حقیقت به شما کمک می‌کنند با تمام دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود در ارتباط باشید. با این حال، اغلب به مواردی برمی‌خوریم که افراد یادشان می‌رود از کانتکت‌های خود بک‌آپ بگیرند و اگر تصادفی دستگاه ریست یا اطلاعات‌شان پاک گردد آنوقت است که کانتکت‌هایشان برای همیشه از بین خواهد رفت. خوشبختانه در سیستم‌عامل iOS از همه‌ی کانتکت‌های شما در آی‌کلود بک‌آپ گرفته خواهد شد و می‌توانید براحتی آن‌ها را در دستگاه‌های خود ریستور کنید. در ادامه همراهمان باشید تا توضیح دهیم چطور می‌شود از کلود، کانتکت‌های دستگاه iOS را ریستور کرد.

قبلاً ریستور کردن کانتکت‌ها مستلزم وصل کردن دستگاهتان به پی‌سی یا مکی بود که آیتونز اجرا و آن را با استفاده از بک‌آپ آیتونز ریستور می‌کرد. این معمولاً متودیست که به همان اندازه که میزان موفقیت دارد میزان شکست هم دارد. اکنون بک‌آپ‌های آی‌کلود به عُرف تبدیل شده‌اند و اگر کاربر آیفون، آیپد یا مک باشید دستگاه شما ممکن است به طور خودکار از کانتکت‌های شما در آی کلود بک‌آپ گرفته باشد.

چطور چک کنیم آیا از کانتکت‌هایمان در آی‌کلود بک‌آپ گرفته شده است یا خیر؟

اولین گام در ریستور کردن کانتکت‌های خود چک کردن این است که آیا از آن‌ها در آی‌کلود بک‌آپ گرفته شده است یا خیر. برای انجام این کار:

  1. هر مرورگری که می‌خواهید را باز کرده و در iCloud.com به جست‌وجو بپردازید. اپل آی‌دی خود را وارد کرده و برای لاگین روی کمان کلیک کنید.

 

 

 

  1. روی Contacts کلیک کنید.

 

 

 

  1. اینجا، اگر فهرستی از کل کانتکت‌های خود که در دستگاه آی‌او‌اس خود داشتید دیدید خوش‌شانسید؛ چراکه از کانتکت‌های شما به طور خودکار در آی‌کلود بک‌آپ گرفته شده بود و حالا می‌تواند در دستگاه شما ریستور شود.

 

 

 

چطور کانتکت‌های خود را ریستور کنیم؟

مراحل زیر را برای ریستور کردن کانتکت‌های خود در دستگاهتان دنبال کنید:

  1. هوم پیج آی‌کلود را باز کرده،
  2. روی Account Settings کلیک نموده،

 

 

 

  1. از اینجا روی Restore Contacts زیر بخش Advanced پایین صفحه کلیک کنید. با این کار منوی جدید پاپ‌آپ خواهد شد.

 

 

 

  1. چند آرشیو از فهرست کانتکت‌های خود که ازشان در کلود بک‌آپ گرفته شده است خواهید دید. می‌توانید انتخاب کنید کدام تاریخ/نسخه‌ی بک‌آپ در دستگاه ریستور شود.
  2. وقتی کانتکت‌های خود را از آی‌کلود ریستور کردید، تمامی کانتکت‌ها روی دستگاه شما به طور خودکار پاک خواهد شد. بنابراین هشداری برای تأیید فرآیند ریستور دریافت خواهید کرد. تنها کافیست روی گزینه‌ی Restore کلیک کنید. این فرآیند باید به طور خودکار ظرف چند دقیقه تکمیل شود.
  3. وقتی فرآیند ریستور انجام شد، آی‌کلود به طور خودکار از این آرشیو بک‌آپ جدیدی خواهد گرفت. برای خروج روی گزینه‌ی Done کلیک کنید.

تمام آنچه باید انجام می‌دادید همین بود. این روش کانکت‌های گم‌شده را روی همه‌ی دستگاه‌هایی که از آی‌کلود استفاده می‌کنند ریستور خواهد کرد و این بدان معناست که هر دستگاهی که اکانت آی‌کلودش همگام‌سازی شده است با بک‌آپ Contacts ریستور خواهد شد. این میزان سهولتی که آی‌کلود در اختیار شما قرار می‌دهد ریستور کردن کانتکت‌ها روی هر دستگاهی را ظرف چند دقیقه میسر می‌کند.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.