۱۳۹۹/۲/۳۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- آیا تا به حال با وضعیتی روبرو شدید که انتظار داشتید در وبسایت تغییراتی رخ دهد اما صرف‌نظر از اینکه هر چند وقت یکبار مرورگر را رفرش می‌کنید، مدام همان محتوای سابق برای شما نمایش داده می‌شود؟ شاید دلیلش این باشد که حافظه نهان[1] مرورگر شما دارد محتوای قدیمی را لود می‌کند. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌توان حافظه ‌نهان را در مرورگرِ اجِ مایکروسافت پاک کرد.

چرا پاک کردن حافظه نهان کارامد است؟

حافظه نهان یک محل ذخیره است که منابع صفحه وبی را دانلود می‌کند تا بار بعد که از صفحه دیدن می‌کنید بتواند فوراً آن‌ها را لود کند (جای اینکه دوباره از سرور دانلود شوند).

از آنجایی که بیشتر وبسایت‌ها اغلب اطلاعات خود را آپدیت می‌کنند، وقتی سایت از حافظه نهان لود می‌شود اطلاعات قدیمی نصیبتان خواهد شد. همچنین اگر سایت، تنظیمات امنیتی خود را آپدیت کند شاید مشکل لاگین، مشاهده رسانه‌ها یا خرید پیدا کنید. برخی‌اوقات محتوای ذخیره‌ی نهان‌شده ممکن است خراب باشد. اگر مرورگر شما رفتار عجیبی داشت اولین گام در عیب‌یابیِ مشکل این است که حافظه نهان پاک شود.

چطور حافظه نهان را در مرورگر اج مایکروسافت پاک کنیم؟

  1. Microsoft Edge را باز کنید.
  2. روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

 

 

 

  1. Settings را انتخاب نمایید.
  2. از منوی سمت چپ روی گزینه‌ی Privacy and services کلیک کنید.

 

 

 

  1. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Clear browsing data برسید. بعد روی دکمه‌ی Choose what to clear کلیک کنید.

 

 

 

  1. از منوی دراپ‌داونِ بالا گزینه‌ی مربوط به بازه زمانی پک کردن فایل‌ها (ساعت گذشته، 24 ساعت گذشته، 7 روز گذشته یا ماه گذشته) را انتخاب نمایید.

 

 

 

  1. برای هر نوع داده که قصد دارید پاک کنید کادرها را تیک بزنید.
  2. روی گزینه Clear now کلیک کنید.

چطور حافظه نهان را به صورت خودکار پاک کنیم؟

شما همچنین می‌توانید Microsoft Edge را تنظیم کنید تا هر زمان مرورگر را بستید، حافظه نهان را برایتان پاک کند.

  1. Microsoft Edge را باز کرده،
  2. روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده،
  3. گزینه Settings را انتخاب کنید.
  4. از منوی سمت چپ روی گزینه Privacy and services کلیک کنید.
  5. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Clear browsing data برسید.
  6. روی کمان کنار گزینه Choose what to clear every time you close the browser کلیک کنید.

 

 

 

  1. اطلاعاتی را که می‌خواهید با هر بار بسته شدن مرورگر پاک شود انتخاب نمایید.

بیشتر مرسوم است که تاریخچه وبگردی، کوکی‌ها و اطلاعات حافظه نهان‌شده پاک شود. لذا سعی کنید آیتم‌هایی چون پسوردها، اطلاعات فرم و داده‌های اپ میزبانی‌شده را جزو این دسته قرار ندهید. جدا از پاک کردن حافظه نهان مرورگر، افزایش حافظه نهان مرورگر نیز می‌تواند عملکرد مرورگر را بالا ببرد.

 

[1] Cache

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.