کی بازار- قابلیت‌های سرویس جیمیل چندان هم آپدیت‌های اساسی‌ای به خود نمی‌بینند. از طرفی می‌شود گفت این عدم تغییر یک‌جورهایی در طول سال‌ها کاربران را در منطقه‌ی امنِ عادت قرار داده است و از طرفی دیگر می‌بینیم که رقبای دیگر مانند Outlook به ساز هر طراحی می‌رقصند. اما گوگل نیز هر از چندگاهی یک سری آپدیت را برای ارتقای سرویس جیمیل خود آن هم خیلی بی‌سر و صدا ارائه می‌دهد؛ آپدیت‌هایی کوچک اما قابل‌توجه. در ادامه با ما همراه شوید تا آن‌ها را خدمتتان معرفی کنیم.

اسنوز

تشویق‌تان نمی‌کنیم که جواب دادن به ایمیل‌های مهم‌تان را به تعویق بیاندازید اما برخی‌اوقات دیگر گزینه‌ای باقی نمی‌ماند! قابلیت Snooze ایمیل را مخفی می‌کند، بعد آن را درست در روز و وقتی که مشخص کرده‌اید بالای صندوق ورودی خواهد آورد.

 

 

 

برای اسنوز کردن یک ایمیل، فقط کافیست روی آن راست‌کلیک کرده، روی گزینه‌ی Snooze زده و زمانی که می‌خواهید آن را اسنوز کنید انتخاب نمایید. اگر زمان‌های فهرست‌شده با جدول زمانی شما تناسب ندارد، پس می‌توانید پیش‌فرض‌های اسنوز را در Google Keep تغییر دهید (اینها روی جیمیل هم به کار خواهند رفت).

به Google Keep رفته، روی آیکون چرخ‌دنده و بعد  Settings کلیک کنید، سپس Reminder Defaults را به هر چیزی که مناسبتان است تغییر دهید.

پاسخ‌های هوشمند

شاید قابلیت Smart Reply روی اسمارت‌فون‌ها چندان طرفداری نداشته است؛ اما به نظر می‌رسد نسخه‌ی دسکتاپی‌اش حسابی کارامد است.

 

 

 

برای تازه‌کاران باید گفت قابلیت Smart Replies در حقیقت جواب‌های سریع و حاضر و آماده‌ای هستند به ایمیلی که دریافت می‌کنید. گرچه شاید کمی در هم و برهم جلوه کند و یا کلیت آن با اتهام «قتل زبان» زیر سوال رود اما به هر حال در زمان بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

امنیت

در این میان، قابلیت «confidential mode» یا همان حالت محرمانه بر تارک قابلیت‌های آپدیت‌شده جیمیل می‌درخشد. این قابلیت در حقیقت به شما اجازه می‌دهد تا با احراز هویت دوعاملی بتوانید پیام‌هایی جداگانه ارسال نمایید؛ بدین‌ترتیب گیرنده‌ شما برای باز کردن پیام‌تان به اس‌ام‌اس تأیید نیاز دارد. شما همچنین می‌توانید روی این ایمیل‌ها تاریخ انقضا بگذارید تا گیرنده لینک محدود به زمان را برا دسترسی به ایمیل مربوطه دریافت نماید.

به منظور امنیت بیشتر می‌توانید برای فوروارد، دانلود، کپی و حتی پرینت ایمیل، بلاک کردن آن اگر دارید رازهایی ارسال می‌کنید که ترجیح می‌دهید به اشتراک گذاشته نشود، حقوق گیرنده را تحت نظارت قرار دهید.

مدیریت اسپم

گوگل ادعا دارد که کلی قابلیت در جیمیل وجود دارد که (شاید کمتر بدان‌ها توجه شده است) می‌توانند با 99.9 درصد اسکم‌ها و ایمیل‌های خطرناک مبارزه کنند (راهی برای آزمودن آن‌ها وجود ندارد اما خوب بالاخره...).

به طور واضح‌تر، وقتی یک مشت ایمیل را در فولدر اسپم بچپانید، جیمیل اکنون از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید شما را از فهرست میلینگِ فرستنده بردارد و عضویت‌تان را قطع کند یا نه (که البته راهکار معقولی هم به نظر می‌رسد). همچنین اگر جیمیل متوجه شود که هرگز ایمیل‌هایی را که از سوی برخی فرستنده‌های مشخص هست باز نمی‌کنید هم اکنون از شما می‌پرسد آیا مایلید فرستنده بلاک شود یا خیر.

 

 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.