۱۳۹۹/۶/۳۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- مایکروسافت ورد، نرم‌افزار اصلی برای ساختن داکیومنت‌ها به حساب می‌آید. شرکت مایکروسافت در کنار بسته آفیسِ سنتی و قابل‌دانلودِ خود همچنین نسخه‌ی آنلاین مایکروسافت ورد را نیز به عنوان بخشی از پکیج مایکروسافت 365 ارائه می‌دهد. قابلیت اضافی موجود در نسخه آنلاین ورد، قابلیتِ رونوشتِ صوت است. این قابلیت در حقیقت به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً صدا را به متن تبدیل کنید. متنی که گفتیم می‌تواند مبتنی بر بلندگوی صوتی جداسازی شود. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود در مایکروسافت ورد 365 صدا را رونویسی کرد.

 رونوشت صوت در  Microsoft Word

ابتدا، مطمئن شوید مشترک پریمیوم مایکروسافت 365 هستید. مرورگر خود را باز نموده و روی مایکروسافت 365 خود ورد را باز کنید. تب Home را باز کرده، روی کمان کنار Dictate کلیک نموده و از منویی که ظاهر می‌شود گزینه Transcribe را انتخاب کنید.

 

 

 

قاب Transcribe درست در قسمت راست پنجره برایتان باز خواهد شد. اگر می‌خوهید برای رونوشت، آدیویی را آپلود کنید می‌توانید این کار را با کلیک روی گزینه Upload audio انجام دهید. ما قرار است در این مقاله تمرکز خود را روی انجام آن مستقیم از طریق Start Recording بگذاریم.

 

 

 

ممکن است از شما خواسته شود به مایکروسافت اجازه دسترسی به میکروفون دهید.

 

 

 

این رکوردینگ به طور خودکار به همراه یک تایمر شروع خواهد شد. نگران نباشید، چون هیچ زمانی برای ضبط وجود ندارد؛ فقط آنجاست تا با کمک آن بدانید ضبط شما چقدر زمان برده است. توصیه می‌کنیم آرام و روان صحبت کنید تا برنامه ورد بتواند براحتی هر آنچه را می‌گویید درک کرده و رونویسی نماید.

 

 

 

شما می‌توانید در صورتی که به آنتراک نیاز داشتید بین ضبط مکث کنید. وقتی کارتان تمام شد روی گزینه Save and Transcribe Now کلیک کنید.

برنامه‌ی مایکروسافت ورد برای رونویسیی صدا چند دقیقه‌ای از شما زمان خواهد برد. وقتی تمام شد، رونوشت را در همان قابل مشاهده خواهید کرد. هر بخش همچنین برچسب زمانی و نام کسی را که صحبت کرده خواهد داشت (افزون بر متن رونویسی‌شده).

اگر مایکروسافت چندین سخنگو را شناسایی کند، متن صحبت‌شده توسط هر سخنگو به طور جداگانه تعیین می‌شود (برای مثال Speaker 1، Speaker 2 الی آخر). اگر فقط یک سخنگو در میان باشد، فقط با Speaker مشخص می‌شود.

 

 

 

همانطور که از یک رونوشت خودکار انتظار می‌رود، شاید بعضی بخش‌های رونوشت دقیق نباشند. شما براحتی می‌توانید با هاور کردن موس خود روی متن اشتباه و کلیک روی آیکون قلم آن بخش را ویرایش نمایید.

 

 

 

همچنین می‌توانید نام سخنگو را نیز ویرایش کنید. می‌توان آن را به نام اصلی سخنگو تغییر دهید تا راحت‌تر بشود متن را بعدها مرتب‌سازی کرد. برای انجام این کار، تنها کافیست نام سخنگو را ویرایش کرده و گزینه کنار Change All Speaker را فعالسازی کنید. وقتی کارتان تمام شد چکمارک را کلیک کنید. اگر مطمئن نیستید در طول رونوشت چه گفته‌اید و یا چه کسی چیزی را گفته است براحتی برای مجدداً گوش دادن به ضبط صدا از کنترل‌های پلی‌بک استفاده کنید. این کارکردها شامل گزینه‌هایی می‌شوند برای زیاد/کم کردن سرعت پلی بک، به ترتیب ضبط به عقب برگرداندن، پخش/مکث و جلو بردن سریع ضبط. وقتی در نهایت کارتان تمام شد و از رونوشت راضی نیز بودید، براحتی با انتخاب دکمه‌ی Add All to Document زیر دکمه قاب آن را به داکیومنت اضافه کنید. با این کار هم رکوردینگ و هم محتوای رونوشت به داکیومنت افزوده خواهد شد.

 

 

 

استفاده از رکوردینگ صوتی برای رونویسی

اگر مخالف ضبط زنده هستید، همچنین می‌توانید برای رونویسی از فایل صوتی استفاده کنید. در منوی Transcribe روی گزینه Upload Audio کلیک کنید تا آدیوی شما انتخاب شود. شما می‌توانید این چند نوع فایل صوتی را آپلود نمایید:

  • WAV
  • MP4
  • M4A
  • MP3

وقتی فایل انتخاب شد، مایکروسافت شروع به رونویسیِ فایل صوتی خواهد کرد. شما می‌توانید وقتی کارتان تمام شد رونوشت را ویرایش کنید؛ درست مشابه کاری که برای ویرایش ضبط زنده کردید. چنانچه این قابلیت را دوست نداشتید راه‌های بسیاری نیز برای برگرداندن صوت به متن دارید که می‌توانید امتحانشان کنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.