۱۳۹۹/۱۲/۲۳ فناوری اطلاعات

کی بازار- هر از چندگاهی، ممکن است پیش بیاید که مجبور شوید بین مرورگر و فایل دیگری روی کامپیوتر کار کنید. شاید در حقیقت با یک ارائه‌ی ویدیویی سر و کار دارید؛ جایی که نیاز است همزمان که جلسه پیش می‌رود چندین فایل را روی کامپیوتر خود باز نگه دارید. چه این سناریو و چه سناریوهای دیگر را می‌شود خیلی راحت با باز کردن فایل‌ها در مرورگر حل کرد. نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز در صورتی که بخواهد چنین کاری را انجام دهد نیازمند اصلاحات سنگین و فنی است. اما اگر ویندوز 10 داشته باشید این کار چندان هم سخت نخواهد بود. بسته به نوع مرورگر، باز کردن فایل‌های لوکال یا به طور بومی پشتیبانی می‌شود و یا نیازمند کمی اعمال تغییرات روی تنظیمات کامپیوترتان است.

مقدمه- مسائل امنیتی

چندتایی مشکل هست که باید بدان‌ها پیش از دسترسی به فایل‌های عمومی در مرورگرتان پرداخته شود. از آنجایی که مرورگر دسترسی کاملی به اینترنت دارد، امنیت از همه‌چیز مهمتر است. احتمال این وجود دارد که روی کامپیوتر خود اطلاعات مهمی را داشته باشید و نخواهید این اطلاعات به دست آدم‌های اشتباه بیافتد. برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادی، می‌بایست ممیزی کامل و جامعی را انجام دهید. کامپیوتر باید برای بررسی هر نوع ویروس اسکن شود و مرورگری هم که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید اوریجینال باشد. تمام افزونه‌های غیرضروری را باید حذف نمود زیرا این‌ها می‌توانند حاوی بدافزارهای خطرناک و یا باج‌افزار باشند.

نرم‌افزار آنتی‌ویروس نیز ضروری است. آنتی‌ویروس نه تنها از داده‌های شما روی کامپیوتر محافظت می‌کند که حتی شبکه ترافیک شما را برای وجود هر بدافزاری تحلیل کرده و بعد آن را اصطلاحاً فلگ می‌کند. وقتی نصب شد باید اسکن عمیقی روی کامپیوتر صورت گیرد تا از شر هر گونه ویروس ناخواسته و باج‌افزار احتمالی خلاص شوید. آنتی‌‌ویروس باید آنقدری خوب باشد که همچنین بتواند پارتیشن بوتِ هارد درایو کامپیوتر را بررسی نماید.

گوگل کروم

استفاده از گوگل کروم برای دسترسی به فایل‌های لوکال به راحتی فشار دادن همزمان روی دکمه‌ی Ctrl + O است. اکنون رابط باز خواهد شد و به شما اجازه می‌دهد هر فایل یا فولدر مورد نیاز را جستجو نمایید. چندین نوع فایل وجود دارد که می‌شود با کروم آن‌‌ها را باز کرد. این‌ها عبارتند از فایل‌های mp3، برخی فایل‌های ویدیویی و بیشتر فایل‌های داکیومنت. نیازی نیست برای باز کردن این نوع فایل‌ها اپ اختصاصی داشته باشید.

فایرفاکس

برای فایرفاکس، می‌توانید با باز کردن تبی جدید و بعد کلیک روی گزینه Open File فایل لوکال را باز کنید. با این کار یک فایل اکسپلورر باز خواهد شد که می‌توان آن را برای جستجوی فولدرهای مختلف استفاده نمود و همچنین فایل‌های پشتیبانی‌شده توسط فایرفاکس را باز کرد. این امکان وجود دارد که بشود این پروسه با وارد کردن file:/// در نوار آدرس کوتاه‌تر کرد. با این کار نتیجه یکسانی را خواهید گرفت. فقط باید مطمئن شوید دقیقاً سه اسلش بعد از دو نقطه وجود داشته باشد.

اج

باز کردن فایل اکسپلورر در اج هنوز پشتیبانی نشده است. یکی از روش‌های دور زدن این بخش رفتن به گزینه‌های Internet، کلیک روی تب Security، انتخاب اینترانت لوکال و بعد کلیک روی سایت‌هاست. سپس تیک را از روی کادرهایی که می‌گویند «include all local (intranet) sites not listed in other zones» و «Include all sites that bypass the proxy server» بردارید.

مشکل این متود اینجاست که ممکن است کامپیوتر شما را در معرض حملاتی از سوی یک طرف آلوده در شبکه‌تان قرار دهد (برای مثال انترانت اداره). اگر هم آدرس دقیق فایلی را که می‌خواهید باز کنید ناشناس است می‌توانید از اج استفاده کنید (با درج کردن آدرس کامل در نوار جست‌وجو). آدرس باید در نهایت به فایلی منتهی شود که بتواند توسط اج باز شود (مانند یک فایل پی‌دی‌اف یا فایل موزیک).

 


منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.