۱۴۰۰/۱۲/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازاراز مهمترین قابلیت‌های کامپیوترهای ویندوزی می‌توان به Safe Mode اشاره کرد. وقتی روی پی‌سی شما چیزی اشتباه پیش می‌رود و نمی‌توانید در این سیستم‌عامل درستش کنید Safe Mode به کمکتان خواهد آمد. اما آیا می‌دانید چطور می‌شود در safe mode بوت کرد؟ شاید استفاده از آن نسبت به نسخه کلاسیک ویندوز کمی متفاوت باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه بوت شدن در safe mode ویندوزی را توضیح دهیم.

بوت از دیسک ریکاوری یا دیسک نصب
اگر به هیچ وجه نمی‌توانید به ویندوز بوت شوید (اگر در یک لوپ تعمیر خودکار گیر کرده‌اید یا مثلاً وقتی ویندوز می‌خواهد باز شود صفحه خالی می‌شود)، بهترین راه برای بوت شدن در safe mode استفاده از دیسک ریکاوری است و یا دیسک نصب اصلی ویندوزتان.
اگر هیچ یک از اینها را ندارید، نگران نباشید زیرا ساختن هر دو نسبتاً آسان است. (هر چند برای انجام این کار باید یک رایانه شخصی ویندوزی کارآمد پیدا کنید.) اگر می‌خواهید یک درایو USB قابل بوت ویندوز بسازید، ابزار نصب ویندوز را از اینجا دانلود و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. هنگامی که درایو نصب یا بازیابی خود را ایجاد کردید، آن را در درایو USB خود قرار دهید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر از درایو نصب استفاده می‌کنید، کامپیوتر شما در صفحه راه‌اندازی ویندوز بوت می‌شود، جایی که باید روی Next و بعد Repair your computer بزنید.



درایو USB باید شما را در صفحه آبی منوی راه اندازی ویندوز راه اندازی کند. در اینجا، روی مسیر Troubleshoot -> Advanced options -> See more recovery options -> Start-up Settings -> Restart بروید.

کامپیوتر شما باید به یک صفحه آبی جدید به نام تنظیمات راه اندازی مجدد بوت شود. در اینجا، بسته به تکرار حالت Safe Mode که می‌خواهید وارد آن شوید، کلید 4، 5 یا 6 را فشار دهید.

متود Shift + Restart
اگر ویندوز در حال بوت شدن باشد (حتی فقط در صفحه ورود به سیستم)، سریعترین راه برای پرش به حالت Safe Mode احتمالا استفاده از این روش است.

روی دکمه پاور در ویندوز کلیک کنید (که نه تنها از منوی استارت بلکه از صفحه ورود به سیستم ویندوز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید - اگر به هر دلیلی نمی توانید وارد ویندوز شوید کارا خواهد بود). سپس کلید Shift را نگه دارید و روی گزینه Restart کلیک کنید.

این باید شما را در منوی Startup صفحه آبی که در اولین نکته در مورد آن صحبت کردیم بوت کند. از این مرحله می‌توانید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا وارد safe mode ویندوزی شوید.
از طریق تنظیمات ویندوز
متود دیگر بوت شدن در حالت امن رفتن به تنظیمات ویندوز است (آیکون چرخ‌دنده در منوی استارت یا تایپ تنظیمات در سرچ ویندوزی). روی Update & security زده یا Restart now را که زیر گزینه Advanced start-up است بزنید.

این شما را به منوی Startup صفحه آبی می‌برد. Troubleshoot -> Advanced options -> See more recovery options -> Start-up Settings -> Restart را طی کنید. پس از اینکه پی‌سی شما در بخش start up settings بوت شد، بسته به نسخه‌ای از safe mode که می‌خواهید استفاده کنید، کلید 4، 5 یا 6 را انتخاب کنید.
خروج از Safe Mode
به طور کلی، اگر پی‌سی خود را از حالت Safe Mode ریبوت کنید، بازدر نسخه معمولی ویندوز شما بوت می‌شود. اما رایج است که کامپیوتر شما گاهی اوقات حتی پس از ریبوت در حالت safe mode گیر کند.
در حالت امن، Win + R را فشار دهید، سپس msconfig را در کادر Run تایپ کنید.

در پنجره System Configuration روی تب Boot بزنید و سپس زیر گزینه Boot options تیک Safe boot را بردارید.

 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.