۱۳۹۷/۴/۱۱ فناوری اطلاعات

کی بازار-همانطور که افزونه ها می توانند مفید واقع شوند و کاربردهای بسیاری داشته باشند می توانند شما را به دردسر های بزرگی بیاندازند که می تواند امنیت شما را به خطر بیاندازد. به عنوان مثال آن ها می توانند دسترسی شما را به وب گردی های ساده تر با امکاناتی بیشتر فراهم کنند. اما در نظر داشته باشید که قبل از اینکه بر روی دکمه ی نصب برای افرونه ها کلیک کنید یک سری موارد را بررسی نمایید.

افزونه ها را نباید دست کم گرفت، آن ها می توانند کارهایی مثل جمع آوری اطلاعات شما، استفاده از منابع سیستم شما و حتی نصب نرم افزارهای تبلیغاتی را پس از نصب شدنشان انجام دهند. اگر قصد دارید تا یک افزونه را استفاده کنید قبل از نصب آن قابل اعتماد بودنش را در نظر بگیرید.

 

 

به دنبال توسعه دهنده ی افزونه باشید

یکی از راه هایی که می توانید اطمینان حاصل کنید که یک افزونه قابل اطمینان است یا خیر از طریق توسعه دهنده ی آن است. برای پی بردن به توسعه دهنده ی یک افزونه بر روی نام توسعه دهنده در کنار کلمه ی "offered by" کلیک کنید. این لینک شما را به سایت توسعه دهنده و اطلاعات بیشتر سوق می دهد.

 

 

اگر لینک شما به هیچ سایتی ختم نشد شما بایستی در مورد قابل اعتماد بودن افزونه بررسی بیشتری انجام دهید. یک افزونه ی قابل اعتماد اطلاعات بسیاری را در مورد توسعه دهنده به شما می دهد.

تمام مجوزها را مطالعه کنید

افرادی که افزونه های پرخطر را ایجاد می کنند به خوبی می دانند که شما برای نصب آن ها عجله دارید و شانس کمی برای مطالعه ی آن ها وجود خواهد داشت. افزونه های موجود در کروم همانند نسخه ی اندرویدی آن کار نمی کند که در آن شما تصمیم بگیرید که کدام یک از مجوزها را بپذیرید و کدام یک را انکار کنید. شما تمام آن ها را می پذیرید.

اگر یک افزونه مجوزهای زیادی را از شما درخواست می کند و فکر می کنید که دسترسی به این موارد برای افزونه ها نیاز نیست آن را نصب نکنید. به عنوان مثال چرا یک افزونه بایستی به ماشین حساب شما زمانی که آنلاین هستید دسترسی داشته باشد؟    

توصیف افزونه ها را کامل بخوانید

شاید همیشه توصیف افزونه ها را نگاهی سرسری بیاندازید و آن ها را مهم تلقی نکنید. اما این موارد را مهم بدانید و آن ها را با دقت مطالعه کنید. اگر که میبینید توضیح مربوط به یک افزونه کامل و کافی نیست و نمی توانید از عملکرد آن سر در بیاورید افزونه ای را بیابید که عملکرد و توضیحات مربوط به آن کامل و جامع باشد.

تمام نظرات را در رابطه با افزونه ها مطالعه کنید

همیشه قبل از اینکه یک دستگاه را خریداری کنید از تمامی افرادی که آن دستگاه را قبلا خریداری کرده اند و یا در فروم ها سوالات لازم را می پرسید. اما  برای نرم افزارهایی که قصد نصب آن ها را دارید چطور؟

 

 

آیا همه ی موارد را بررسی می کنید؟ آیا نظرات کاربران دیگر را میخواهید و آن ها را مطالعه می کنید؟ شما می توانید با مطالعه ی این نظرات خود را از تهدیدات بسیار بزرگی که با نصب افزونه ها شما را به خطر می اندازد نجات دهید.

به نظرات مثبت و منفی توجه ویژه داشته باشید و آن ها را نادیده نگیرید.

        منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)،با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تادر چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.